راهنمای انتخاب بهترین CRM برای سازمان شما
زمانی فرا می رسد که کسب و کار شما از صفحاتی بیشتر می شود و شما شروع به جستجوی ابزارهای مناسب برای مدیریت عملیات خود می کنید. این انتقال از استفاده از صفحه به عنوان پایگاه داده شما به یک نرم افزار اختصاصی اطلاعات می تواند برانگیز باشد و با چند سوال همراه است:
- سیستم CRM چیست؟
- چگونه می توان کسب و کار کوچک من مفید باشد؟
- آیا واقعاً برای یک کسب و کار کوچک که فقط چند کارمند سود می برد؟
- اگر شما یک فرد انفرادی هستید که یک شرکت مشاوره را اداره می کنید، از CRM کارآمد استفاده می کنید؟
- آیا تفاوتی بین یک سیستم CRM برای یک کسب و کار کوچک و یک شرکت بزرگ وجود دارد؟
این راهنمای ساده به تمام سوالات بالا پاسخ می دهد و توضیح می دهد که CRM چیست و اگر یک کسب و کار کوچک باشد چه ویژگی هایی باید داشته باشید.
اما قبل از شروع…
چرا این راهنما را برای مبتدیان بخوانید؟
هزاران راه حل CRM وجود دارد و این تنوع به سردرگمی بیشتر می شود.
اول از همه، تمایز بین پایگاه داده مشتری و سیستم CRM می تواند باشد. علاوه بر این، ایجاد آزمایش برای همه راهحلهای همیشه امکان پذیر است و صرفاً نیست. باید راه بهتری وجود داشته باشد.
در این راهنما، ما یک تعریف ساده CRM را معرفی می کنیم و همچنین یک طبقه بندی CRM را بسیار ساده می کنیم که برای بنیانگذاران، مشاوران و فروشندگانی که نیاز به ابزارهای دست و پا برای مدیریت روابط با مشتریان دارند، به خوبی کار می کنند. . کند.
این راهنما به شما کمک میکند تا به راحتی بین گزینههای مختلف حرکتهای CRM انجام دهید، بدون اینکه سردتان باشد یا وارد شوید.
CRM چیست؟
تعریف CRM مخفف عبارت Customer Relationship Management است. سیستم CRM یک ابزار است. این یک پایگاه داده مرکزی برای همه انواع تماس های تجاری است. یک CRM به اطلاعات تماس ذخیره شده و استفاده از آن برای ایجاد روابط تجاری کمک می کند.
CRM توسط تیم های فروش و بازاریابی برای ردیابی مشتریان با مشتریان بالقوه و موجود استفاده می شود: از چیزی به آسانی ارتباط ایمیلی گرفته تا لیست سفارشات مشتری.
تعریف سیستم CRM روی کاغذ بسیار ساده به نظر می رسد اما در واقع معمولاً کمی گیج کننده است.
- می توان یک صفحه ساده با جزئیات تماس را یک ابزار CRM در نظر گرفت؟
- آیا دفترچه تلفن به عنوان یک سیستم CRM به حساب می آید؟
علاوه بر این، هم از صفحات و هم دفترچه تلفن برای ذخیره و سازماندهی اطلاعات تماس استفاده می شود، یک سیستم CRM خوب در ذخیره سازی و مدیریت داده ها نمی شود.
هر چیزی که برای ذخیره اطلاعات تماس استفاده می کنید CRM نیست.
یک CRM خوب باید سه جزء اصلی داشته باشد:
- های ساخت و مدیریت داده ها CRM یک پایگاه مرکزی برای نگهداری سوابق تمام ویژگی های ذخیره شده با مشتریان و سرنخ ها است.
- عملکرد ایجاد رابط یا دفتر صفحهگستره تلفن، یک راه حل خوب CRM دارای ویژگیهایی است که در ایجاد روابط با مشتریان و سرنخها به شما کمک میکند. به عنوان مثال، موارد بعدی یا مدیریت ایمیل.
- یک متدولوژی داخلی به عنوان مثال، OnePageCRM به دلیل اصلی اقدام بعدی خود مشهور در حالی است که HubSpot به دلیل متدولوژی بازاریابی ورودی خود معروف است.
منبع تصویر: آرشیو مایکل فیتزجرالد
عاملی که می بینید، ذخیره شده و سازماندهی اطلاعات تماس تنها کارکرد اساسی هر سیستم CRM است. هر چه این اطلاعات را داشته باشید، می توانید از آن برای ایجاد روابط با مشتریان خود استفاده کنید.
صفحه اصلی یا دفترچه یادداشت به شما کمک نمی کند تا این اطلاعات را عملی کنید.
اینجاست که CRM وارد عمل می شود.
چرا کسب و کارها به CRM نیاز دارند؟
ضبط با تماشا و ثابت نگه داشتن سواب خود به آسانی زمانی که 5 تا 10 مراقبت دارید. در این صورت می توانید از صفحه گوگل ساده استفاده کنید.
با این، هنگامی که کسب و کار شما رشد می کند، شروع به جذب بیشتر و بیشتر می کنید. سازماندهی اطلاعات آنها در یک صفحه فوق العاده بسیار وقت گیر می شود.
به عنوان، اگر صدها (یا هزاران) مشتری دارید، در برخی موارد باید آنها را تقسیم بندی کنید تا بهتری را برای آنها تهیه کنید. همچنین نقاط تماس با مشتریان میتواند داشته باشد و باید تمام یادداشتهای جلسات و ارتباطات ایمیلی را سازماندهی کرده و به راحتی در دسترس قرار دهد.
زمانی که احساس کردید پایگاه داده شما را در حال آشفتگی و دست و پا گرفتن است، معمولاً راه نشان می دهد که باید به دنبال حل CRM باشید. و بیشترین کسب و کارها، چه کوچک و چه بزرگ، سیستم های CRM آنلاین را برای سهولت و راه اندازی آسان می سازندگان.
در اینجا لیستی از سه مزیت برتر CRM ارائه شده است:
مزیت شماره 1: CRM به شما کمک می کند تمام اطلاعات را در یک مکان نگه دارید
در حالی که می توانید برخی از یادداشت های خود را در ابزارهای غیر CRM دنبال کنید، مدیریت این یادداشت ها خواهد بود.
وضعیت زیر را تصور کنید.
جین دو در 2 سال گذشته مشتری شما بوده است. این مدت زمان زیادی است و شما قبلاً بارها با او در ارتباط بوده اید. علاوه بر اطلاعات تماس او، شما همچنین می توانید:
- اطلاعات ایمیل شما با جین
- هر تماس یا یادداشت جلسه
- فاکتورها یا سایر اسناد
- و خیلی چیزهای بسته به مدل کسب و کار شما.
به خاطر سپردن همه اینها برای هر مشتری امکان پذیرش به نظر نمی رسد.
یک سیستم CRM به صاحبان کارمندان می دهد تا به جای پراکنده شدن در برنامه های مختلف، همه اطلاعات مرتبط را به راحتی در یک مکان در دسترس دارند.
نگاه مشابه شما به نمای لینکدین، باید با مراجعه به مشتریان در CRM خود کار کنید و با نگاه کردن به صفحه تماس آنها، به سرعت داستان این مخاطبان را درک کنید.
مزیت شماره 2: CRM می تواند شما را افزایش دهد
CRM ها برای مدیریت و ساختاردهی اطلاعات مشتری شما ساخته شده اند. این به نوبه خود می تواند سود شما را افزایش دهد.
زمانی که یک CRM به درستی مورد استفاده قرار گیرد، می توان آن را برای کسب و کار شما باز کرد:
- نمای 360 درجه از مشتریان شما . این معنی است که شما می توانید تجربه شخصی تری را برای آنها فراهم کنید. به عنوان مثال، اگر در حین تماس، مشتری آخر شما گفتید که در حال برنامه ریزی برای یک سفر کوتاه در این هفته است، می توانید یادداشتی را در CRM خود بپوشانید و بعد از آن که با شما تماس بگیرید در مورد سفر خود بپرسید. این لمس شخصی سازی کوچک می تواند جذب و حفظ کمک کند.
- فرآیندهای صاف داشتن یک CRM به شما کمک می کند تا روندها را ساده کنید و کار روتین را سرعت بخشید. شما نیازی به مکث مشکل دارید تا به بهترین مرحله فکر کنید - CRM شما می توانید این اطلاعات را از هر مشتری با مشتری ثبت کنید و زمانی که زمان خرید را به شما کمک کند. اگر یک تیم از CRM استفاده می کنید، اعضای تیم شما می توانند وظایف و یادهایی را داشته باشند که به آنها اختصاص دهند تا مطمئن شوند که همه در یک صفحه هستند و هیچ ارتباط نادرستی وجود ندارد.
- بهینه سازی . با CRM مناسب، مدیریت می تواند بینش هایی در عملکرد تیم فروش و درآمد پیش بینی شده برای بهینه سازی روند فروش کسب کند.
مطالعه موردی
آژانس روابط عمومی لندن، PHA Media، برنده جایزه، از تجربه میدانست که اگر روند فروش اجرا شود، ممکن است همه چیز به سرعت کنترل تیم فروش جدید آنها خارج شود.
در عرض چند هفته، مشخص شد که مدیریت و پیگیری به موقع همه سرنخها بدون CRM برای فروش غیرممکن خواهد بود .
- چارلز هوارد، مدیر توسعه تجارت
چارلز می خواست تیم فروش خود را برای فروش نگاه دارد، بنابراین به ابزاری نیاز دارند که به آنها اجازه دهند را پیش بینی کنند و پیگیری ها را به موقع مدیریت کنند. قبل از استفاده از CRM، آنها را نداشتند که بدانند چه کسی قبلاً با احتمال احتمالی تماس گرفته شده است. این همچنین یک نقطه درد واقعی برای تیم بود، زیرا چندین مورد به کار بیشتر مدیریت می شود - بررسی اینکه آیا همکاران دیگر و چه زمانی تماس گرفته اند. روند فروش به افزایش 84 درصدی ترافیک سرب برای شرکت انجام شد.
مزیت شماره 3: اطلاعات مشتری را عملی کنید
صرفاً داشتن تمام اطلاعات مهم به طور منظم درست در مقابل شما باعث رشد کسب و کار شما نمی شود. اطلاعات بدون اقدام مفید نیست. به همین دلیل است که به عنوان یک کسب و کار کوچک، به یک CRM برای کار نیاز دارید.
یک CRM بر روی عمل شما این امکان را می دهد که داده هایی را که در سیستم خود کنترل می کنند و فعالانه روی ایجاد روابط با مشتریان کار می کنند. به عنوان مثال، زمانبندی قرارهای بعدی یا راهاندازی رویدادهای خودکار بر اساس برخی تغییرات در دادهها.
بهترین CRM برای هر کسبوکاری، صرف نظر از اینکه چقدر بزرگ یا کوچک است، دارای قابلیت کنترل قوی است. تحقیقات گروه Bridge متشکل از 355 تیم فروش پیشرو B2B نشان داد که " نمایندگان توسعه می دهند که 12 تلاش برای تماس انجام می دهند (به جای کمی 8 تلاش) 16٪ بهتر عمل می کنند!". بدون ابزاری برای مدیریت آن کارها، فرصت ها از دست خواهند رفت.
" CRM شما به ازای هر دلار خرج شده، بازگشت سرمایه 8.71 دلاری ارائه می دهد ." – تحقیقات هسته ای
6 مشخص است که نیاز به CRM دارید
در حال حاضر، ما قبلاً می دانیم که یک سیستم CRM چیست و چرا به آن نیاز دارند.
در اینجا شش نشانه واضح وجود دارد که نشان می دهد راه حل CRM فرا رسیده است:
- فایل ها و ایمیل های شما در همه جا هستند. یافتن سریع هر چیزی زمان می برد.
- برای کارهایی که باید انجام دهیم، کاری را انجام دهیم.
- شما را در برنامه های مختلف نگاه می کنید.
- مشتریان شما باید چیزهای مشابه را برای اعضای تیم های مختلف تکرار کنند.
- شما در نمایههای مشتریان ما شکافهای دارید: برای مثال، مدت زمانی که با شما بودهاند، نوع ارتباطی که میدهند، و چند بار با شما میتوانند باشند.
- اگر مشتری بخواهد چند ماه دیگر به او مراجعه کند، اغلب فراموش می کنید که با او پیگیری کنید. تیم من به یادآوری های مداوم نیاز دارد، آنها گاهی اوقات برخی از وظایف را فراموش می کنند. من نمی توانم حالت کار را در تعطیلات خاموش کنم زیرا همیشه نگران هستم که آیا کارهای فوری ناتمام مانده باشد.
اینها نشانه های آشکاری هستند که نشان می دهد کسب و کار شما باید یک سیستم CRM را پیاده سازی کند.
یک لحظه فکر کنید، آیا می توانید نام همه مشتریان و مشتریان احتمالی خود را به خاطر بسپارید؟
به عنوان یک قاعده کلی، اگر نمی توانید نام هر مشتری و مشتری احتمالی را که با آنها سروکار دارید به خاطر بسپارید، به یک CRM نیاز دارید. این بدان معناست که شما شروع به اجازه می دهید که فرصت ها از بین بروند و فراموش کرده اید که به موقع پیگیری کنید.
طبقه بندی های اصلی CRM چیست؟
از آنجایی که هزاران راه حل CRM وجود دارد، تلاش هایی برای معرفی طبقه بندی صورت گرفت.
ممکن است برخی از آنها را بشناسید:
- توسط صنعت . شما می توانید یک CRM ساخته شده برای یک صنعت خاص پیدا کنید. به عنوان مثال، یک CRM برای تولید یا یک CRM برای املاک و مستغلات. این CRM های خاص صنعت دارای ادغام های خاص و ویژگی های مرتبط با صنعت هستند.
- توسط بخش . هرچه شرکت شما بزرگتر باشد، سلسله مراتب آن پیچیده تر می شود. به عنوان مثال، یک CRM می تواند برای بازاریابی، فروش، پشتیبانی مشتری، مدیران وابسته و غیره مفید باشد. به همین دلیل است که CRM های بازاریابی و فروش و همچنین CRM برای تیم های خدمات مشتری وجود دارد. در حالی که این راه حل ها تا حدودی مشابه هستند، اما بر عملکردهای متفاوتی تمرکز می کنند.
- بر اساس نقش ها روابط تجاری در اندازه ها و اشکال مختلف وجود دارد. شما می توانید از CRM برای مدیریت روابط با مشتریان، سرنخ ها، شرکا، فروشندگان، حامیان مالی، توزیع کنندگان، تامین کنندگان و غیره استفاده کنید.
- بر اساس نوع شرکت CRM برای کسب و کارهای کوچک، استارتاپ ها، غیرانتفاعی ها، شرکت ها و غیره وجود دارد.
- بر اساس عملکرد . CRM ها گاهی اوقات به سه دسته بزرگ تقسیم می شوند: عملیاتی، تحلیلی و مشارکتی.
- بر اساس مدل کسب و کار . CRMهای B2B و B2C وجود دارد. در CRM های B2B، تمرکز بر مدیریت حساب ها به جای مخاطبین منفرد است.
اگرچه این طبقهبندیهای CRM برای آسانتر کردن زندگی ایجاد شدهاند، اما به انتخاب راهحل مناسب CRM کمک چندانی نمیکنند.
در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا این طبقه بندی ها ممکن است در جستجوی شما مفید نباشند:
به عنوان یک کسب و کار کوچک، همیشه به پیچیدگی یک CRM خاص صنعت با ادغام های خاص نیاز ندارید. احتمالاً نمی خواهید CRM های مختلف برای بخش ها و انواع روابط مختلف داشته باشید. در حالت ایده آل، شما می خواهید همه آنها را در یک سیستم مدیریت کنید (مثلاً با استفاده از برچسب های مختلف برای انواع مختلف مخاطبین).
شما همچنین می خواهید ویژگی های عملیاتی، تحلیلی و مشارکتی را در CRM خود بدون اولویت دادن به یکی یا دیگری داشته باشید. علاوه بر این، CRM شما باید بسیار ساده باشد و به جای تمرکز بیش از حد بر روی مدل B2B یا B2C، به ایجاد روابط انسان به انسان کمک کند. به هر حال، پشت هر تصمیم فروش، یک نفر وجود دارد.
به عبارت دیگر، این طبقه بندی ها، هر چند جامع، به کسب و کارهای کوچک کمک نمی کند تا بهترین راه حل CRM را انتخاب کنند.
به همین دلیل طبقه بندی CRM ساده تری پدید آمد.
چه نوع CRM باعث رشد می شود؟
هنگامی که به دنبال سیستم CRM مناسب برای یک تجارت کوچک هستید، می توانید همه گزینه ها را به دو دسته تقسیم کنید:
- CRM های متمرکز بر مدیریت
- CRM های متمرکز بر عمل
این طبقه بندی ساده CRM می تواند به شما کمک کند تعداد فروشندگان را محدود کنید و بهترین راه حل CRM را برای کسب و کار خود بیابید بدون اینکه نگران این باشید که به کدام یک از طبقه بندی های متعدد تعلق دارد و آیا واقعاً انتخاب مناسبی برای شماست.
مقایسه اکشن در مقابل ادمین سوالات غیر ضروری را حذف می کند و به شما کمک می کند تا روی یک سوال ساده تمرکز کنید: آیا این CRM به من کمک می کند تا با مشتریان ارتباط برقرار کنم و به عنوان یک کسب و کار کوچک با منابع محدود رشد کنم؟
CRMهای متمرکز بر ادمین و کنش عملکردهای مشابهی دارند، اما همانطور که می توانید حدس بزنید، تمرکز اصلی آنها روی دو چیز متفاوت است: مدیریت در مقابل اقدام. هر کدام می توانند استراتژی CRM شما را بسازند یا شکست دهند و اینکه پذیرش CRM شما چقدر موفقیت آمیز است.
CRM متمرکز بر مدیریت چیست؟
CRMهای سنتی یا متمرکز بر مدیریت برای مدیریت، سازماندهی و پردازش اطلاعات عالی هستند. آنها برای ضبط و ذخیره تاریخچه تعاملات مشتری ساخته شده اند. بر اساس این سوابق، کسبوکارها میتوانند ارتباطات مشتری را خودکار کرده و براساس دادهها تصمیم بگیرند.
از آنجایی که CRM های متمرکز بر مدیریت بیشتر برای شرکت های بزرگ ساخته شده اند، باید نیازهای مختلف زیادی را برآورده کنند. به Salesforce فکر کنید. این یک ابزار قدرتمند با تعداد زیادی ویژگی و افزونه است که برای سفارشی سازی چند بخشی عالی هستند اما می توانند رشد یک کسب و کار کوچک را کاهش دهند.
یک CRM متمرکز بر مدیریت بهترین CRM برای شرکتهای بزرگ با بخشهای زیاد و نیاز به سفارشیسازی بیش از حد است. این به کسب و کارها کمک می کند تا اطلاعات مشتری را ذخیره و مدیریت کنند.
CRM متمرکز بر عمل چیست؟
شبیه به ابزارهای متمرکز بر مدیریت، CRM های متمرکز بر عمل به کاربران اجازه می دهند تمام اطلاعات را در یک مکان نگه دارند. اما به جای اینکه صرفاً اطلاعات را ذخیره و مدیریت کنند، کاربران را تشویق می کنند تا این اطلاعات را عملی کنند. به همین دلیل است که CRM های متمرکز بر عمل در بین کسب و کارهای کوچکی که نیاز به رشد دارند بسیار محبوب هستند.
بر اساس اصول بهره وری، CRM های متمرکز بر اقدام، فهرست مخاطبین را به یک جریان اقدام پویا تبدیل می کنند که در آن هر مشتری یا سرنخ یک یادآوری/وظیفه به آنها محول می شود. به عنوان مثال، «یک ایمیل بعدی به جان ارسال کنید» یا «بعد از کنفرانس نیویورک دوباره با جین ارتباط برقرار کنید».
یک CRM متمرکز بر عمل بهترین CRM برای مشاغل کوچک با منابع محدود و نیاز به رشد سودآور است. این به کسب و کارها کمک می کند تا روابط خود را ایجاد کنند و از هر تماس در پایگاه داده خود نهایت استفاده را ببرند.
ویدئو: چگونه یک CRM متمرکز بر عمل به یک کسب و کار کوچک سود می رساند
برای کسانی از شما که ویدیوها را ترجیح میدهند، در اینجا توضیح کوتاهی در مورد اینکه CRM متمرکز بر عمل چیست، چه چیزی آن را بسیار ساده میکند و چرا کسبوکارهای کوچک آن را به راهحلهای دیگر ترجیح میدهند، آورده شده است.
بهترین CRM برای یک کسب و کار کوچک چیست؟
بهترین CRM برای کسب و کار شما بستگی به مرحله چرخه حیات کسب و کار شما دارد.
اگر به تازگی شرکتی را راه اندازی کرده اید، احتمالاً فرآیندهای زیادی ندارید. ممکن است فقط یک نسخه بتا از محصول خود، چند کاربر بالقوه و چند شریک داشته باشید. در این مرحله معمولاً یک صفحه گسترده ساده می تواند کافی باشد.
هنگامی که شرکت شما شروع به رشد کرد و مشتریان بیشتری به دست آورد، به یک ابزار مناسب برای حمایت از این رشد و ایجاد روابط با مشتریان بالقوه و موجود نیاز خواهید داشت. این مرحله ای است که شرکت ها شروع به استفاده از CRM های متمرکز بر عمل می کنند.
شرکت های بالغ معمولا دارای فرآیندهای پیچیده، چندین بخش و پایگاه داده بزرگی از مشتریان هستند. در این مرحله، به یک راه حل بسیار قابل تنظیم با افزونه ها و ویژگی های مختلف نیاز دارید. این زمانی است که بسیاری از کسب و کارها به یک CRM متمرکز بر مدیریت تغییر می کنند.
مهمترین ویژگی های CRM برای یک کسب و کار کوچک چیست؟
در اینجا خلاصه ای کوتاه از آنچه یک راه حل CRM را برای یک مرحله چرخه حیات کسب و کار خاص خوب می کند آورده شده است:
صفحات گسترده/کاربرگ گوگل |
|
CRM های متمرکز بر مدیریت |
|
استفاده برای |
مدیریت ساده داده ها |
یادآوری های پیگیری، تولید سرنخ، کارایی فروش، اتوماسیون گردش کار، مدیریت ایمیل |
بیش از حد سفارشی سازی و پلت فرم همه کاره (CRM + CMS + ERP) |
راحتی در استفاده |
بدون نیاز به آموزش |
بدون نیاز به آموزش |
آموزش مورد نیاز (اغلب پولی) |
تمرکز |
اطلاعات محور |
رابطه محور |
فرآیند محور |
قیمت |
رایگان |
شروع از 9-10 دلار در ماه |
شروع از 20-50 دلار در ماه |
در اینجا لیستی از ویژگی های CRM ضروری برای یک تجارت کوچک آورده شده است:
- پیگیریهای پیشگیرانه با یادآوری سازماندهی شده در یک جریان اقدام . فهرست پویا از مخاطبین با یادآوریها و وظایف حساس به زمان به شما کمک میکند از هر مخاطبی در پایگاه داده خود نهایت استفاده را ببرید.
- پایگاه داده سه گانه . برای گسترش کسب و کار خود و ایجاد روابط با مشتریان، باید یک نمایه مشتری کامل داشته باشید که به راحتی و در مقابل شما قابل دسترسی باشد. در حالت ایدهآل، CRM شما باید به شما این امکان را بدهد که این کار را به روشی ساده انجام دهید و تمام اطلاعات حیاتی را در یک صفحه نمایش دهد بدون اینکه مجبور شوید از یک برگه به برگه دیگر بروید تا همه چیز را با هم ترکیب کنید. در چنین CRMهایی، حتی داشبوردها ساده، تمیز و بدون درهم و برهم هستند.
- مدیریت ایمیل . ایمیل ها بخش مهمی از استراتژی ارتباطات تجاری شما هستند. در حالی که ارسال آنها از یک صندوق ورودی جداگانه می تواند در ابتدا مفید باشد، پس از اینکه کسب و کار شما کمی بیشتر شد، می خواهید همه ارتباطات مربوط به کسب و کار را در یک مکان نگه دارید.
- اتوماسیون گردش کار . به عنوان یک کسبوکار کوچک، به ویژگیهای اتوماسیون پیچیده نیاز ندارید، اما چند محرک میتواند به شما در سرعت بخشیدن به فرآیندها و بهینهسازی گردش کار کمک کند. این می تواند چیزی به سادگی "در صورت ایجاد یک مخاطب جدید، یک ایمیل مقدماتی خودکار برای آنها ارسال کنید".
- بدون افزونه های پیچیده اگر یک CRM دارای افزونههای مختلف و طرحهای قیمتگذاری متنوعی باشد، ممکن است انتخاب بهترین گزینه برای شما دشوار باشد. علاوه بر این، گاهی اوقات با عضویت در یک طرح، همچنان مجبور هستید برای باز کردن برخی از ویژگیهایی که ممکن است برای کسب و کار شما مهم باشند، افزونههایی بخرید. در نتیجه هزینه CRM شما افزایش می یابد. به همین دلیل است که در حالت ایده آل شما به یک CRM بدون هیچ گونه افزونه پیچیده نیاز دارید.
- سرب گیر . Lead Clipper یک افزونه مرورگر رایگان برای گرفتن سرنخ است. وقتی روشن است، جزئیات تماس را در هر صفحه وب، از جمله ایمیلها و رسانههای اجتماعی تشخیص میدهد و به شما امکان میدهد به راحتی مخاطبین جدید را در CRM خود تنها با یک کلیک ایجاد کنید. دوران کپی پیست دستی خیلی گذشته است.
- فرم های وب رایگان با یادآوری خودکار . در حالی که اکثر CRM ها فرم های وب را ارائه می دهند، در حالت ایده آل شما به یک راه حل فرم آنلاین با ارسال های قابل اجرا نیاز دارید. برای مثال، با فرمهای وب هوشمند، هنگامی که شخصی صفحه تماس با ما شما را پر میکند، یک مخاطب جدید بهطور خودکار در CRM شما ایجاد میشود که یک یادآوری در کنار آنها اختصاص داده میشود تا فراموش نکنید که به این سرنخ بازگردید.
همانطور که از این لیست می بینید، هر راه حل CRM همه جعبه ها را علامت نمی زند. به عنوان مثال، Action Stream یک ویژگی منحصر به فرد است و ممکن است برای شرکت های بزرگ به اندازه کسب و کارهای کوچک مهم نباشد. علاوه بر این، هر CRM بدون افزونه نیست.
5 راه حل ساده CRM برای یک کسب و کار کوچک
در اینجا لیستی از CRMهای برتر برای مشاغل کوچک و نحوه مقایسه آنها از نظر ویژگی های ذکر شده در بالا آمده است:
- OnePageCRM
- Pipedrive
- Zoho CRM
منبع
مقالات مشابه
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی