چگونه تبلیغات خود را بهینه کنید؟2021-09-28
تبلیغات پولی: راهی سریع و مؤثر برای رشد کسبوکار یکتانت
در واقع، محتوای ما بیانکنندهٔ پیام تبلیغ در بهترین حالت ممکن هست یا نه. مسئلهٔ بعدی این است که چطور این معیارها را اندازه بگیریم؟ برای هرکدام ابزاری داریم. مثلاً برای اندازهگیری تعداد نصبهای اپلیکیشن از ترکر نصب اپلیکیشن استفاده میکنیم یا برای سنجش ترافیک جذبشده از تبلیغ در سایتهای پربازدید، گوگل آنالیتیکس به ما کمک میکند.
3. تحلیل رفتار مشتریان
با تعیین زمانهایی که مخاطبان شما بیشترین فعالیت و تعامل را دارند، میتوانید زمانبندی نمایش تبلیغات خود را براساس آن پیکهای زمانی تنظیم کنید. با استفاده از سیری در مک، مدیریت برنامهها و قرارهایتان خیلی راحتتر خواهد شد؛ مثلاً میتوانید از سیری بخواهید تا برای فردا ساعت ۲ جلسهای را با یکی از همکارانتان تنظیم کند. اگر مطمئن نیستید که روز جمعه جلسهای دارید یا خیر، کافی است از سیری بپرسید. سیری حتی میتواند بین برنامههای کاری و شخصیتان تمایز قائل شود و اطلاعات دقیقتری به شما بدهد. تبلیغات به معنای ایجاد پیام و استفاده از تکنیکهای روانشناختی برای جلبتوجه و ترغیب افراد برای انجام یک اقدام خاص مانند خرید محصول یا خدمات است. در ادامه تمام آنچه درباره تبلیغات در دنیای تجارت نیاز است بدانید را آوردهایم.
دپارتمانهای مختلف کانون ایران نوین با بهرهمندی از دانش روز مارکتینگ و ابزارهای روز دنیا مثل هوش مصنوعی، بالاترین کیفیت را به مشتریان محترم ارائه میکند. چونکه اینترنت نه تنها شما را به بیش از نیمی از جمعیت جهان، بلکه به قلب مخاطبان هدفتان متصل میکند. همچنین، گسترهای بینظیر از روشها و کانالهای تبلیغاتی در دنیای دیجیتال وجود دارد که میتوانید از آنها برای دیده شدن برندتان استفاده کنید. تبلیغات پستی، مانند ارسال کارتپستالها، بروشورها و کاتالوگها، روشی برای ارتباط مستقیم با مخاطبان است. این روش با انتقال پیام به مشتریان هدف بهطور شخصیسازی شده، احساسی خاص و منحصربهفردی ایجاد میکند که در بسیاری از روشهای دیگر یافت نمیشود.
فروش
یک پیام به یاد ماندنی و متقاعدکننده بسازید که در بین شنوندگان طنین انداز شود و آنها را به اقدام وادار کند. برای تبلیغ پیشنهادات ویژه، تخفیفها، محصولات جدید یا فروش با زمان محدود؛ از تابلوها، نمایشگرها و محل فروش در فروشگاه فیزیکی خود استفاده کنید. روی بیلبوردها، پوسترها، تبلیغات حمل و نقل و تابلوهای راهنما در مناطق پرتردد سرمایه گذاری کنید تا به مخاطبان زیادی دست پیدا کنید. از روزنامهها، مجلات، بروشورها و کمپینهای پست مستقیم برای هدف قرار دادن مناطق جغرافیایی یا جمعیتی خاص استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که روش ارتقای فروش با تصویر و ارزشهای برند شما و همچنین ویژگیها و مزایای محصولات یا خدمات شما هماهنگ است.
برندهایی که از هوش مصنوعی در کمپینهای خود استفاده کردهاند، نرخ تبدیل تا ۲۵ درصد افزایش داشته است. این موضوع نشاندهنده اهمیت استفاده از AI در بازاریابی مستقیم است. باید مکانهایی را انتخاب کنید که مخاطبان هدف شما در آنجا رفت و آمد دارند. برای این کار میتوانید از دادههای ترافیکی و آمار بازدیدکنندگان استفاده کنید.
{روش تبلیغات موثر برای رشد کسب و کار
|}تبلیغات موثر نه تنها باعث افزایش دیده شدن برند میشود، بلکه اعتماد و وفاداری مشتری را نیز تقویت میکند. یک تبلیغ خوب یک اثر ماندگار در ذهن مصرف کنندگان ایجاد کرده، بر تصمیمات خرید آنها تأثیر گذاشته و در نهایت باعث افزایش فروش و درآمد میشود. به طور کلی تبلیغات را به دو دسته تبلیغات آنلاین و آفلاین تقسیم بندی میکنند.
تحلیل مداوم و بهینهسازی کمپینهادر مدیریت اکانت، تبلیغات تنها یکبار تنظیم نمیشوند؛ بلکه بهصورت مداوم عملکرد آنها بررسی و بهینهسازی میشود. گزارشهای دقیق، تحلیل رفتار کاربران و تست A/B از روشهایی هستند که برای بهبود مستمر تبلیغات استفاده میشوند. تبلیغات آنلاین شامل تبلیغات ایمیلی، تبلیغات در موتورهای جستجو، تبلیغات پوش نوتیفیکیشن، تبلیغات ویدیویی، تبلیغات موبایلی، تبلیغات پیامکی، تبلیغات در شبکههای اجتماعی و غیره است.
برای مثال، سایت همراه مکانیک که در زمینه خرید و فروش خودرو فعالیت دارد، فضایی را برای تبلیغات در اختیار برندهای مرتبط قرار میدهد. در عکس مجموعه “سعادت رنت” که در حوزه اجاره خودرو فعالیت میکند، از این فرصت برای نمایش تبلیغ بنری خود استفاده کرده است. با رشد ابزارهای تحلیل داده، بازاریابان میتوانند کمپینهای خود را در لحظه اصلاح کرده و نرخ بازدهی تبلیغات را افزایش دهند. یک مثال بارز، استفاده از پنل پیامکی در کنار کمپینهای ایمیلی است. برندها ابتدا یک پیام شخصیسازیشده را از طریق پیامک انبوه ارسال میکنند و سپس در ایمیلهای خود اطلاعات تکمیلی را ارائه میدهند.
تحقیق در مورد اینکه مخاطبان هدف چگونه به برند، محصولات و خدمات شما اشاره می کنند، به شما کمک میکند تا پیام موثرتری را تدوین کنید. کلمات کلیدی را باید براساس پرسوجوهایی انتخاب کنید که قصد دارید تبلیغ خود را در آن نمایش دهید. تحقیق کلمات کلیدی در تبلیغات پولی به اندازه جستجوی طبیعی اهمیت دارد. چراکه گوگل آگهی شما را با عبارات جستجو براساس کلمات کلیدی تطبیق میدهد.
این ابزارهای تبلیغاتی معمولا از برگههای با ۲ الی ۳ تا تشکیل شدهاند و حاوی اطلاعات محصولات و خدمات و اطلاعات تماس شرکت هستند. بروشورها بیشتر در رویدادهایی مانند نمایشگاهها یا در فروشگاهها توزیع میشوند. عدم ارزیابی عملکرد کمپینهای تبلیغاتی باعث میشود که کسبوکارها نتوانند نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنند.
بهبود امتیاز کیفیت (Quality Score) و کاهش هزینههاامتیاز کیفیت گوگل ادز (Quality Score) یکی از فاکتورهای کلیدی در تعیین هزینه هر کلیک (CPC) و جایگاه تبلیغ است. با بهینهسازی کلمات کلیدی، متن تبلیغ و تجربه کاربری لندینگ پیج، این امتیاز افزایش یافته و هزینه کلیکها کاهش پیدا میکند. در تبلیغات ایمیلی، شما یک پیام تبلیغاتی مشخص را برای تعداد زیادی از افراد و شرکتها ارسال میکنید.
از تبلیغات چاپی و تلویزیونی گرفته تا شبکههای اجتماعی؛ بدیهی است که این بستر، فرصتهای بیشماری برای معرفی و متمایز کردن برند شما ارائه میدهد. اگر میخواهید مخاطبانتان را جذب کنید، احساساتشان را هدف قرار دهید و آنها را به خرید تشویق کنید. میبایست داستانی شفاف و الهامبخش از برندتان روایت کنید که ارزشهایتان را با خواستههای آنها همسو نشان دهد. با این اوصاف برجسته کردن داستان برند ازجمله مهمترین اقداماتی است که میبایست در راستای رشد کسبوکارتان بردارید. داستانها قدرتی دارند که حتی سادهترین حقایق را به یادماندنی میکنند و راهی مؤثر برای برقراری ارتباط عمیقتر با مشتریان و افزایش فروش هستند. داستانگویی نهتنها در تبلیغات، بلکه در تمام فعالیتهای بازاریابی شما، ابزاری بیرقیب است.
در مدیریت اکانت، مخاطبان بر اساس موقعیت جغرافیایی، دستگاه، رفتار جستجو و علایق هدفگذاری میشوند تا بازدهی تبلیغات به حداکثر برسد. مطالعات نشان میدهند که کاربران مویابل تبلیغات را به مدت طولانیتری تماشا میکنند. پس از اتمام ۶ ثانیه اول، ۷۲ درصد از کاربران موبایل تبلیغ را رد نمیکنند و با ادامه آن در تعامل باقی میمانند. گزارشی در آوریل سال ۲۰۱۹ منتشر شده است که نشان میدهد بودجه تبلیغات ویدیویی سالانه ۲۵ درصد افزایش یافته است. این روش تبلیغات برای یادآوری پایان حراج و ارائه پیشنهادهایی در بازه زمانی محدود کاربرد دارد. گاهی مشتریان سبد خرید خود را به دلیل هزینه نامتعارف ارسال یا مدت زمان طولانی تحویل، رها میکنند.
خود گوگل ادز هم دست به کار شده و برای بهتر شدن نتایج شما، پیشنهاداتی میدهد. چون گاهی واقعاً پیشنهادات مناسبی ندارد و اعمال کردنشان ممکن است ضرر کنید. مثلاً میگوید این تعداد کلمات را بهتر است اضافه کنید، یا متن تبلیغ جدید بنویسید و... همچنین استفاده از استراتژیهای قیمتگذاری مانند Maximize Conversion و Target ROAS میتواند کمک زیادی به بهینهتر شدن هزینههایتان بکند. پس اگر همچنان از استراتژی قیمتگذاری دستی استفاده میکنید، بهتر است به سراغ استراتژیهای اتوماتیک هم بروید و از گوگل بخواهید باتوجه به اهدافی که تعیین کردهاید، کمپین شما را بهینه کند. یعنی اینکه شما مطمئن شوید متنهای جذابی دارید و در عین حال کلمات کلیدی در متن شما وجود دارند.
با استفاده از روشهای صحیح، میتوانید با بودجه محدود، به نتایج قابل توجهی دست پیدا کنید. اما اگر بدون برنامهریزی و شناخت کافی، اقدام به تبلیغات آنلاین کنید، ممکن است بودجه خود را هدر داده و به نتیجه دلخواه نرسید. علاوه بر این، استفاده از ابزارهای پیشرفته مانند Google Ads Budget Planner میتواند به شما کمک کند تا بهینهترین زمانها و مکانها را برای تخصیص بودجه پیدا کنید.
بنابراین، طراحی گرافیکی، وضوح و کیفیت بالا در آنها اهمیت زیادی دارد. از پوسترها میتوان در ایستگاههای مترو یا در گوشه و کنار شهر استفاده کرد. همچنین میتوانید برای بازاریابی خدمات یا محصولات خاص، پوستر آن را در فروشگاه نصب کنید.
میتوانید برای افزایش آگاهی از برند خود، تبلیغات را با این روش به صورت آموزنده، سرگرمکننده و خلاقانه انجام دهید. از جمله این موتورهای جستجو میتوان به یاهو، گوگل و بینگ اشاره کرد. بیش از ۷۱ درصد کل جستجوها روزانه در سراسر جهان در گوگل انجام میشود. میزان این جستجوها در گوگل ۳/۵ میلیارد کوئری است و در مجموع گوگل روزانه ۶ برابر بیشتر از مجموع بینگ و یاهو کوئری کاربران را پاسخ میدهد.
پیش از این، به قدر کافی بر اهمیت A/Bتست در بهینهسازی تبلیغات تأکید شد. در هر بار A/Bتست، شما فقط یک عنصر از تبلیغ خود– مانند عنوان، تصویر یا فراخوان به اقدام (CTA) – را تغییر میدهید و تأثیر آن بر عملکرد کمپین را ارزیابی میکنید. این روش به شما کمک میکند تا دریابید که چه عواملی برای مخاطبان شما کارآمد است و چه مواردی کارایی ندارد. زمانی که تبلیغات با احساس یا هدفی خاص گره بخورد، بیشتر احتمال دارد که توجهها را به خودش جلب کند. برای مثال برند کوکاکولا در کمپینهای تبلیغاتی خود، محصولش را با لحظات خوش با خانواده و دوستان پیوند داده است. همین مورد باعث میشود کوکاکولا یکی از انتخابهای اصلی ما برای مهمانی و دورهمیهایمان باشد.
در واقع بیش از ۳۰ درصد جمعیت دنیا در این شبکه اجتماعی فعال هستند. از آنجاییکه افراد زیادی از فیسبوک استفاده میکنند، میتوانید به مخاطبان هدف خود در هر کسب و کاری دست یابید. یکی از قدرتمندترین ویژگیهای تبلیغات در فیسبوک، هدفگذاری مخاطبان است. قابلیتهای هدفگیری در فیسبوک با هیچ رسانه اجتماعی دیگری قابل مقایسه نیست. تبلیغات یک اصل ساده دارد و آن علاقهمند کردن افراد به محصولات و خدمات است.
با تحلیل دادههای جمعآوریشده توسط کمپین UTM، میتوانید رفتار کاربران را بهتر بشناسید و کمپینهای خودتان را بهینه کنید. برای مثال، اگر متوجه شوید که یک کانال خاص نرخ تبدیل پایینی دارد، میتوانید استراتژی بازاریابی خود را تغییر دهید. اگر شما یا تیم بازاریابیتان نیاز به ارائه گزارشهای دقیق از عملکرد کمپینها دارید، لینکهای UTM میتوانند دادههای بسیار مفیدی را در اختیار شما قرار دهند.
حقیقتا این روش را نمیتوان به عنوان یکی از روشهای تخصیص بودجه تبلیغات در نظر گرفت. در این روش، بسته به میزان توانمندی سازمان، مبلغی را به عنوان بودجه تبلیغات اختصاص میدهیم. هر سازمانی که توانایی بیشتر و پول بیشتری داشته باشد، هزینه بیشتری برای تبلیغات میکند. گاهی اوقات، میزان فروش گذشته نیز به عنوان پایه ای برای تصمیم گیری در مورد بودجه تبلیغات استفاده می شود. بودجه بندی تبلیغات به تیم شما کمک میکند به مدیران شرکت نشان دهید که برای پیشرفت شرکت برنامهریزی درستی دارید.
با این اوصاف اگر میخواهید از قافله عقب نمانید و در سال 2025 از رقبایتان پیشی بگیرید، توصیه میکنیم از ترفندهای زیر برای داشتن تبلیغات موثر در سال جاری استفاده کنید. برای تبلیغ برندتان بهعنوان یک انتخاب ارزشمند، از ابزارهایی مثل نظرات مشتریان و دادههای نظرسنجی استفاده کنید. این روشها به مخاطبان نشان میدهد که برند شما شایسته اعتماد و دنبال کردن است.
تبلیغات در پلتفرمهای جستجو، قابلیت هدفگیری براساس ویژگیهای جمعیتشناختی و موقعیت مکانی را دارد و با افزودن کلمات کلیدی تبلیغات هدفمندتری را ارائه میدهد. هنگامیکه کاربر سوال خود را در قسمت جستجو تایپ میکند، گوگل طیفی از نتایج جستجو مطابق با هدف کاربر را به او نمایش میدهد. کلمات کلیدی با هدف جستجوی کاربر همسو میشوند و نیاز او را برطرف میکنند. فیسبوک، پرکاربردترین شبکه اجتماعی است و در سال ۲۰۲۱، ۲/۵ میلیارد نفر در سراسر جهان از آن استفاده میکنند.
استفاده از اعداد و همچنین اشارهکردن به مزایایی که دغدغهٔ مخاطب است، کمک میکند مخاطب قانع شود. یک نمونه تست دیگر را هم ببینیم؟ در این بهینهسازی، کارشناسان ما متوجه شدند هم متن تبلیغ میتواند بهتر شود و هم تصویر آن تغییر کند. در تصویر، دادههای تست نشان دادند استفاده از تصویری که نتیجهٔ کاشت ابرو را نشان دهد، عملکرد بهتری دارد. تستهای مختلفی که ما انجام دادیم، نشان داده است تصاویر و متن تبلیغ در فرمتهای مختلفی نتایج متفاوتی رقم میزنند.
اگر کاربر به دنبال خرید باشد، گوگل «تبلیغات پست خرید» (Shopping Post Ads) را به او نمایش میدهد. در مثال زیر، کاربر کلمه کلیدی «خرید اسنوبرد» را جستجو کرده است و گوگل تبلیغات پست خرید را به او نمایش داده است. از آنجاییکه در درخواست کاربر کلمه «خرید» وجود دارد، بنابراین محصولات مرتبط برای خرید به او نشان داده شده است.
این میتواند شامل وبلاگها، کتابهای الکترونیکی، ویدئوها، پادکستها و موارد دیگر باشد. بهترین روش های تبلیغات از طریق محتوای ویدیویی در سیستم عاملهایی مانند یوتیوب و رسانههای اجتماعی. فرض کنیم کلمه کلیدی ما «خرید رمان ایرانی» باشد و نوع این کلمه را تطبیق گسترده (Broad match) تعیین کرده باشیم. در این صورت، هر عبارتی که کاربر جستجو کند و گوگل فکر کند که مرتبط با کلمه کلیدی ما است، تبلیغ ما را به او نمایش میدهد.
برای تبلیغات در موتور جستجو، باید کمپینی در گوگل ادز راهاندازی کنید. با انتخاب کلمات کلیدی مناسب، تبلیغات شما برای کاربرانی که آن عبارت را جستجو میکنند، نمایش داده میشود. در این روش، تبلیغات بر اساس موقعیت مکانی کاربران نمایش داده میشود. پس از اجرای تبلیغات محیطی، مهم است که تأثیر آنها را اندازهگیری و ارزیابی کنید. میتوانید از نظرسنجیها و تحلیل دادههای فروش برای بررسی تأثیر تبلیغات خود استفاده کنید.
- {
- به عنوان مثال، شارژ کردن اکانت بدون تحلیل نیازهای واقعی کمپینها یا بدون توجه به زمانهای مناسب برای اجرای تبلیغات، میتواند منجر به مصرف بیرویه بودجه شود. |}
- ما از کوکی ها استفاده می کنیم تا بهترین تجربه را در وب سایت خود به شما ارائه دهیم.
- برای مطالعه بیشتر در زمینه کمپینهای تبلیغاتی، این مقاله از سایت پارسپک را بخوانید.
- از روزنامهها، مجلات، بروشورها و کمپینهای پست مستقیم برای هدف قرار دادن مناطق جغرافیایی یا جمعیتی خاص استفاده کنید. {
- گوگل ادزی که الان میبینیم، با گوگل ادز 2 سال قبل تفاوتهای بسیار زیادی دارد. |}{
- پس از تکمیل این اطلاعات، ابزار به صورت خودکار لینک UTM شما را تولید میکند. |}
طنز یک ابزار حیاتی در تبلیغات است زیرا به برانگیختن احساسات مثبت کمک می کند. تنها کاری که تبلیغات می توانند انجام دهند این است که راه حل های شما را به یاد ماندنی کنند. تبلیغات یک رکن اساسی جامعه مصرفمحور مدرن است که در زندگی روزمره ما نفوذ کرده و تصمیمات خرید ما را شکل میدهد. یکی از مزایا اصلی این روش این است که با توجه به مشارکت مدیران و کارشناسان مختلف، برآوردها متوازنتر هستند.
از رنگهای زنده، تصاویر جذاب و متنهای کوتاه و واضح استفاده کنید. همچنین، باید اطمینان حاصل کنید که پیام شما به راحتی قابل درک باشد. از آنجایی که اینفلوئنسرها افرادی تاثیرگذار و معروف در جامعه هستند و عده بسیار زیادی آنان را دنبال میکنند، میتوان گفت که محصول و خدمات شما را به دست افراد زیادی هم میرسانند.
از دیگر راههای بسیار خوبی که میتوانید برای تبلیغات موثر به کار بگیرید، ایمیل مارکتینگ است. این روش یکی از ابزارهای مهم در دیجیتال مارکتینگ است که شما را برای انجام یک تبلیغ مناسب آماده میکند. یکی از کاربردهای اصلی تبلیغات بنری استفاده از آن در آگاهی از برند است. همه برندها از جمله شرکتهای تولیدی و خدماتی و حتی مراکز دولتی نیز برای ادامه حیات در بازار نیاز به حفظ و ارتقا برند خود دارند. علاوه بر محصولات و خدمات، خاک، آب، صدا و رنگ نیز قابلیت برند شدن دارند.
تبلیغات اثربخش نیازمند شناخت دقیق از بازار هدف، پیامهای جذاب، انتخاب کانالهای مناسب و استفاده از محتواهای خلاقانه است. همچنین، تجزیه و تحلیل نتایج و تعامل با مشتریان از دیگر عوامل کلیدی موفقیت در این زمینه بهحساب میآید. با رعایت این اصول و روشها، کسبوکارهای مختلف میتوانند کمپینهای تبلیغاتی خود را بهبود بخشند و به نتایج مطلوب دست یابند. بهیاد داشته باشید که دنیای تبلیغات همیشه در حال تغییر است، بنابراین شما باید همواره در حال یادگیری و انطباق با ترندهای جدید باشید.
بنابراین کسب و کارهایی که در تیک تاک تبلیغ میکنند به جای تمرکز بر تولید مشتریان راغب یا ترافیک، بر آگاهی از برند تمرکز دارند. صرفنظر از اندازه کسب و کارتان، از این روش تبلیغات میتوانید برای یافتن مشتریان راغب استفاده کنید. با تبلیغات Lead محتوای مفیدی را ارائه و کاربران را تشویق به ثبتنام در خبرنامه میکنید.
تبلیغات پولی در فروش تاثیر بیشتری دارد و سریعتر از بازاریابی ارگانیک، نتیجه میدهد. تبلیغات در گوگل ادز، تبلیغات در توییتر و تبلیغ در استوریهای یک بلاگر نمونههایی از این نوع بازاریابی هستند. تحلیلها نشان میدهد که کسبوکارهایی که از بازاریابی چندکاناله استفاده میکنند، نرخ تعامل آنها تا ۳۰٪ افزایش مییابد. همچنین، شرکتهایی که از هوش مصنوعی برای شخصیسازی پیامها بهره میبرند، نرخ تبدیل بهتری دارند. بر اساس دادههای جدید، کسبوکارهایی که از استراتژی چندکاناله استفاده میکنند، نرخ تعامل کاربرانشان تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.
اینستاگرام و تبلیغات هدفمند