راهنمای جامع سئو تکنیکال برای سایتهای داینامیک
تکنیک های سئو چیست؟ راهنمای جامع برای بهبود رتبه وبسایت طراحی سایت آوا
علاوه بر اینها، برای اینکه مهمترین صفحات در اولویت خزش قرار بگیرد، باید بودجهٔ کراولتان را افزایش دهید. فایل robots.txt متنی متشکل از یک سری کد است که دستورالعملها و محدودهٔ ورود رباتهای گوگل به بخشهای مختلف سایت را مشخص میکند. معماری سایت «مسطح یا فلت» بهترین انتخاب برای سئو سایت است؛ مخصوصاً اگر سایتهای فروشگاهی یا تعداد صفحات بسیار بالا دارید. بعضی وقتها هم ممکن است مشکلات بخش فنی سایت کار دستتان دهد و یک خطا یا ضعف فنی کوچک، کلی هزینه برای شما بتراشد. هرچه دسترسی گوگل را به سایت و محتوای آن راحتتر کنید، به نفع خودتان است! معمولاً کارهایی مثل پست مهمان و رپورتاژ آگهی برای دریافت بکلینک و ارتقا رتبه خیلی خوب جواب میدهد.
اگر تا امروز، کارکردن روی سئوی تکنیکال سایت را پشت گوش میانداختید، از همین امروز با چک لیستی که در اختیار دارید، اولین قدم را برای بهبود بخش فنی سئوی سایتتان بردارید. در کنار این، توصیههای عملی هم (بر اساس تجربهٔ کاربری واقعی) برای افزایش سرعت بارگذاری صفحات (بهطور مجزا برای هر صفحه) به شما پیشنهاد میدهد. کارهایی مثل لینکسازی داخلی، بهینهکردن توضیحات و عنوان سئو، آدرس سایت، انکرتکستها، تصاویر، ساختار درست محتوا، توزیع کلمات کلیدی و… به این بخش از سئو مربوط میشود. در ضمن، یک چک لیست مفید و کاربردی هم حاوی تمام کارهایی که باید برای بهینهسازی فنی سایت انجام دهید، برای شما آماده کردهایم. برای برقراری امنیت سایت و جلوگیری از هک شدن اطلاعات کاربرن باید از گواهی SSL استفاده کنید.
اگر بتوانید ساختارهای فنی سایت خود را ارتقا دهید به خزنده های گوگل کمک می کنید تا سایت شما را بهتر بفهمند و این بدون شک روی رتبه شما در صفحه نتایج تاثیرگذار خواهد بود. ساختار درختی سایت و دستهبندی درست و منطقی صفحات برای تنظیم ناوبری وبسایت نیز اهمیت فوقالعادهای دارد. هرچه ناوبری یک وبسایت بهتر باشد، کاربران تعامل بهتر و رضایتبخشتر و درنتیجه تجربه کاربر مثبتتری را از تعامل با سایت خواهند داشت. البته، علاوهبر توجه به آن موارد، دقت به و آگاهی از این نکته ضروری است که همیشه ممکن است خطاهایی در خزش (کراول) رباتها برای هر وبسایتی پیش بیاید. بنابراین، متخصصان سئو سایت باید با انواع خطاهای کراول و شیوههای رفع آنها آشنا باشند.
اگرچه بسیاری از اقدامات سئو فنی نیازمند دانش کدنویسی نیستند، اما داشتن اطلاعات پایه از HTML، CSS و جاوااسکریپت می تواند در شناسایی و حل مشکلات پیچیده بسیار کمک کننده باشد. بسیاری از ابزارهای سئو نیز وجود دارند که فرآیندهای فنی را آسان تر می کنند. برای جلوگیری از این مشکل باید از تگهای کنونیکال و تغییر مسیر 301 استفاده کنید. با استفاده از تگهای HTML میشود محتوایی را برای ایندکسشدن به رباتها معرفی کرد یا به آنها گفت که صفحهای را ایندکس نکنند. با کمک همین تگها میشود ارتباط میان محتواهای اصلی و مشابه را به رباتها فهماند.
در بازاریابی یک قانون کاهش بازده وجود دارد که در بازاریابی محتوا و سئو تکنیکال نیز این قانون صادق است. بزرگترین دستاورد همواره زمانی رخ میدهد که شما چیز جدیدی را تجربه کنید. یعنی آنکه اگر برای اولین بار محتوای خود را در شبکههای اجتماعی تبلیغ کنید و از کانالهای بازاریابی برای افزایش مخاطب، بهره بگیرد، تاثیر آن بسیار بالا خواهد بود و این تاثیر به مرور زمان کمرنگ خواهد شد. محتوا با کیفیت درصورتی که از کانالهای بازاریابی دیگر مانند شبکه های اجتماعی برای افزایش میزان بازدید کننده استفاده کند نتیجه سریعتری برای سایت به دست خواهد آورد. با هوشمند شدن گوشیهای تلفن همراه استفاده از موبایل برای جستجوهای اینترنتی چندبرابر شده است.
با پیادهسازی نکاتی که در این مقاله ذکر شد، میتوانید به طور قابل توجهی عملکرد وبسایت خود را بهبود دهید. برای اطلاعات بیشتر و بهروزرسانیهای جدید، توصیه میکنیم منابع معتبر سئو را دنبال کنید. سئو تکنیکال یعنی اینکه کاری کنی موتورهای جستجو مثل گوگل راحتتر بتونن سایتت رو پیدا کنن، صفحاتت رو بررسی کنن و در نهایت بهشون رتبه بدن. علاوه بر این، سئو تکنیکال کمک میکنه تجربه کاربری (UX) بهتری داشته باشی؛ یعنی سایتت سریعتر بشه و راحتتر برای کاربرها قابل دسترس باشه. بودجه خزیدن به تعداد صفحاتی که یک موتور جستجو در یک دوره زمانی مشخص از سایت شما خزیده و ایندکس میکند، اشاره دارد.
چرا مهم است؟ کاهش سردرگمی موتورهای جستجو باعث می شود تمام ارزش سئو به صفحه اصلی انتقال یابد. سئو تکنیکال (Technical SEO) به مجموعه ای از فرآیندها و اقداماتی گفته می شود که بر بهبود ساختار و عملکرد فنی وب سایت متمرکز است. این بخش از سئو با هدف بهبود تعامل موتورهای جستجو با وب سایت انجام می شود تا صفحات به راحتی خزیده (Crawled)، نمایه سازی (Indexed)، و رتبه بندی (Ranked) شوند. ابزارهای مختلف سئو سایت برای سنجش اقداماتی که کارشناس سئو برای بهینهکردن مؤلفههای تکنیکال سئو (معماری و نقشه سایت، سرعت سایت و محتواهای کپی) انجام داده است، به او کمک میکنند. سئوی فنی فرآیند حصول اطمینان از مطابقت وبسایت با الزامات تکنیکال موتورهای جستجوی مدرن با هدف بهبود رتبهبندی ارگانیک است. مؤلفههای اصلی سئوی فنی شامل خزیدن، نمایهسازی (ایندکس)، رندرینگ و معماری وبسایت میشود.
داشتن پروتکل SSL یکی از مهمترین فاکتورهای سئوی تکنیکال است و سایت هایی که از این گواهی نامه امنیتی استفاده نکنند، ممکن است گوگل از ورود کاربران به سایت جلوگیری کند. سایت هایی که از گواهی SSL استفاده میکنند، آدرس سایت آنها به جای http با https شروع میشود. برای انجام سئو تکنیکال سایت بهترین کار این است که یک چک لیست کامل از موارد فنی داشته باشید و به ترتیب آنها را رعایت کنید تا تغییرات فوق العادهای در سایت خود مشاهده کنید. استفاده از حروف کوچک ، به کاربردن کلمه کلیدی در یو آر ال و کوتاه بودن آن می تواند در بهینه سازی آدرس صفحات موثر باشد . سئو تکنیکال در واقع به بررسی معماری سایت از لحاظ فنی می پردازد و شامل پارامترهای زیادی است . در این بخش از سئو وبسایت ، زیر ساخت های سایت طبق اصول موتور های جستجو بررسی می شود .
هدف اصلی در سئو خارجی این است که از وبسایتهای دیگر و از شبکههای اجتماعی به وبسایت و محتواهای آن لینک داده شود و کاربران از سراسر فضای وب جذب وبسایت شوند. سئو تکنیکال، سئو داخلی و سئو خارجی همه مهم هستند و باید تمامی اصول و تکنیکهای مربوطبه هر یک کاملا انجام شود تا وبسایت سئوشده بهحساب بیاید. برهمیناساس، بااینکه سئو تکنیکال بسیار مهم است، این را هم باید گفت که هر ۳ بخش سئو سایت مکمل یکدیگرند. متادیتا مثل شناسنامه صفحته که به گوگل و کاربران کمک میکنه بفهمن صفحه درباره چیه. متا تگها شامل عنوان (Meta Title) و توضیحات (Meta Description) میشن که گوگل اونها رو توی نتایج جستجو نشون میده. اگه این بخشها رو نداشته باشی، ممکنه گوگل محتوای نامرتبطی رو نشون بده یا کاربرها اصلاً جذب نشوند.
بالای هرم صفحه اصلی قرار داره و از اونجا لینکها به صفحات زیرمجموعه و پایینتر میرن. نقشه سایت چیه؟ نقشه سایت XML یه فایل سادهست که تمام صفحات سایتت رو لیست کرده و گوگل از روی این فایل، همه جاهای مهم رو پیدا میکنه. چگالی کلمات کلیدی را رعایت کنیدبه عنوان مثال اگر کل محتوای شما 100 کلمه باشد و شما در این 100 کلمه، پنج بار از کلمه کلیدی استفاده کنید، چگالی کلمه کلیدی شما 5 درصد است. توجه داشته باشید که تعیین یک عدد خاص به عنوان چگالی مناسب درست نیست ولی باید تا حد امکان در نقاط مختلف مقاله از کلمه کلیدی استفاده کنید. البته اجازه ندهید که استفاده از کلمه کلیدی غیرمنطقی به نظر برسد و حالت طبیعی خودش را از دست بدهد.
سئوی تکنیکال (Technical SEO) بخشی از فرآیند سئو سایت است که شامل بهینهسازی بخشهای فنی سایت میشود. زمانی که ربات موتورهای جستجو وارد سایت شما میشود، اگر بتوانند در کمترین زمان ممکن به بخشهای مختلف یک صفحه دسترسی پیدا کنند، شانس بیشتری برای گرفتن رتبه بهتر خواهید داشت. این در حالی است که طولانی شدن زمان بارگذاری و بررسی یک صفحه توسط رباتها، امتیاز منفی برای سئو سایت خواهد بود. المانها و عناصر مهم سئوی فنی شامل خزش (Crawling) یا همان یافتن صفحات جدید و آپدیت شده، نمایه سازی (Indexing)، رندر شدن سایت (Rendering) و معماری و ساختار وب سایت (website architecture) است. بودجه خزش به میزان زمان و منابع تخصیص یافته از سوی موتورهای جستجو برای خزش در یک صفحه است.
استفاده از ابزارهایی مانند Google PageSpeed Insights برای شناسایی و رفع مشکلات سرعت سایت بسیار مفید است. خزیدن به فرآیندی اطلاق میشود که در آن رباتهای موتورهای جستجو (معروف به خزندهها یا اسپایدرها) صفحات وب را پیمایش میکنند تا محتوای آنها را کشف و فهرستبندی کنند. اولین گام در سئوی تکنیکال است و بدون خزیدن، موتورهای جستجو نمیتوانند صفحات وب شما را ایندکس کنند و در نتایج جستجو نمایش دهند. بنابراین، اطمینان از اینکه سایت شما بهدرستی خزیده میشود، از اهمیت بالایی برخوردار است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره گوگل ایندکس چیست و چرا ایندکس سازی سایت مهم است؟ روی لینک کلیک نمایید. سئوی تکنیکال (Technical SEO) به مجموعهای از اقدامات و بهینهسازیهای فنی اطلاق میشود که هدف آنها بهبود توانایی موتورهای جستجو در خزیدن (Crawling) و ایندکس کردن (Indexing) صفحات وب است.
استفاده از پروتکل HTTPS نه تنها امنیت را افزایش میدهد، بلکه یک سیگنال رتبهبندی مثبت برای موتورهای جستجو محسوب میشود. برای موتورهای جستجو مهم است که کاربران انواع تلفنهای همراه تجربه رضایتبخشی از تعامل با وبسایت داشته باشند. بههمیندلیل، وبسایت باید برای کاربران دسکتاپ و موبایل،هر دو، بهینه شده باشد. وقتی وبسایت واکنشگرا یا ریسپانسیو طراحی شده باشد، اندازه صفحه و المانهای آن خودکار با اندازه صفحهنمایش دستگاه کاربر (موبایل،تبلت و …) هماهنگ میشود. طراحی واکنشگرای وبسایت تضمین میکند که کاربرانی که با موبایل با وبسایت تعامل دارند، همهی صفحات وبسایت را کامل و درست میبینند و بهراحتی با آن کار میکنند. سئو خارجی مجموعه اقداماتی است که کارشناسان سئو سایت باهمکاری کارشناسان دیجیتال مارکتینگ خارج از وبسایت انجام میدهند.
استفاده از محتوای تکراری نه تنها موجب جریمه گوگل می شود بلکه می تواند باعث می شود کاربر سایت را ترک کند و این می تواند به سئو وبسایت آسیب بزند . سئو خارجی نیز همان طور که از نامش پیداست بر فعالیت های که در خارج از صفحه وبسایت به منظور افزایش اعتماد و اعتبار سایت نزد موتور های جستجو صورت می گیرد گفته می شود . به عبارت دیگر، به مجموعه فرایندی که برای بهینه کردن سایت با استفاده از اقدامات فنی و به منظور دیده شده و ایندکس شدن توسط خزنده های موتور جستجو انجام می گیرد ، سئو تکنیکال گفته می شود . این مقاله، مملو از نکات و ترفندهای تخصصی سئو تکنیکال است که به شما کمک میکند تا وبسایت خود را به یک رقیب شکستناپذیر در دنیای آنلاین تبدیل کنید. AMP فرمتی است که گوگل آن را ارائه داده تا به شما کمک کند وب سایت خود را در گوشی های هوشمند به بهترین شکل ممکن برای کاربران نشان دهید.
این به ویژه برای وبسایتهایی با ساختار پیچیده یا حجم محتوای زیاد مفید است. مشکلات ایندکس نشدن صفحات میتواند به دلایل مختلفی از جمله محتوای تکراری، استفاده نادرست از فایل robots.txt، یا مشکلات فنی سایت باشد. شناسایی و رفع این مشکلات از طریق ابزارهای تحلیل مانند Google Search Console و Screaming Frog امکانپذیر است. همچنین، بررسی مجدد نقشه سایت، بهینهسازی سرعت بارگذاری صفحات، و اطمینان از عدم وجود محتوای تکراری یا صفحات نازک (thin content) میتواند به حل این مشکلات کمک کند. با توجه به افزایش استفاده از دستگاههای موبایل برای جستجو، موبایل فرندلی بودن سایت به یک ضرورت تبدیل شده است.
این خدمات و محصولات برای دیده شدن و فروش باید در گوگل و سایر موتور های جستجو دیده شوند که انجام این کار به عهده سئو است . بعضی از اقدامات را کارشناسان سئو میتوانند انجام دهند و برای بهینهسازی مواردی هم میشود از افزونهها کمک گرفت. ابزارهای مختلفی هم وجود دارد که به متخصصان سئو برای ارزیابی وضعیت سئو تکنیکال سایت و کارهایی که باید برای بهبود آن انجام شود، کمک میکند. کارشناسان سئو با استفاده از دستورالعملها و استانداردهای سئو تکنیکال و با همکاری تیم فنی باید اطمینان حاصل کنند که وبسایت برای خزش رباتهای موتورهای جستجو و ایندکسشدن در بهترین وضعیت ممکن قرار دارد. یک راه برای رسیدن به این هدف و حفظ Crawl Budget برای صفحات مهم، معرفی نقشه سایت است که میشود با کمک آن به گوگل گفت که چه صفحاتی را ببیند و چه صفحاتی را نبیند. سئو فنی علاوهبر رباتها و خزش و ایندکس، به بهبود تجربه کاربر هم مربوط است.
بردکرامب یا نان ریزه، همان لینک هایی هستند که در بالای هر صفحه به کاربر نشان میدهند که الان دقیقا در کدام بخش از سایت قرار دارد. علاوه بر این شما باید در دادن لینک های داخلی به این صفحات هم کمی وسواس به خرج داده و اهمیت زیادتری به آنها بدهید. توضیح این بخش از سئو تکنیکال شاید کمی سخت باشد، سعی میکنم با مثال آن را برای شما توضیح دهم اما بهتر است برای درک مفهومی تر این قسمت، مقاله سئو برچسب ها را در فرین آکادمی مطالعه کنید. یکی از خدمات گروه طراحی آوا، برنامه نویسی انواع ماژولها و افزونه های درگاه اقساطی و اعتباری میباشد. این روزها روش های پرداخت اقساطی به رشد و فروش سایت های فروشگاهی بسیار کمک میکند.
استفاده از تصاویر بهینه نه تنها بر سرعت سایت موثر است بلکه می تواند بر تجربه کاربری و سئو سایت موثر باشد . در سئو فنی این مهم است که وبسایت برای خزش رباتها کاملا آماده باشد. اما هدف اصلی از سهولت ورود خزندهها به وبسایت این است که آنها صفحات را ببیند و ایندکس کنند. هرچه خزندگان زودتر به وبسایت سر بزنند، صفحات مختلف و محتواهای جدید و آپدیتشده را ببینند، موتورهای جستجو سریعتر آنها را در نتایج جستجو به کاربران نمایش میدهند. سایتمپِ سایت هم مثل فایل روبوت، یک فایل متنی با فرمت xml است؛ اما کارکرد آنها با هم فرق دارد. در این فایل شما باید لینک تمامی صفحات سایتتان را قرار دهید و همچنین میتوانید صفحات مهم را تعیین کنید.
برای اطلاعات بیشتر در زمینه پکیجهای سئو، با کارشناسان ما در مجموعه تماس بگیرید. همانطور که در بخش پیشین چک لیست سئو داخلی اشاره کردیم، مطالب زیاد و پیچیده برای کاربر خسته کننده خواهد بود پس از پاراگراف بندی (ساختار F شکل محتوا) غافل نشوید. استفاده از تصاویر در مرحله اول باعث افزایش جذابیت محتوا برای کاربر میشود. در قدم بعدی با بهینه سازی تصاویر، میتوانید ورودی خوبی از گوگل بگیرید. برای سئو تصاویر، ابتدا سعی کنید تا حجم تصاویر خود را کاهش دهید، سپس از متن جایگزین تصویر (alt) برای توضیح بیشتر تصویر استفاده کنید. به کار بردن کلمات کلیدی در توضیحات تصویر شانس بیشتری برای دیده شدن به شما خواهد داد.
به طور معمول، نیازی به ایندکس شدن صفحات پنل کاربری و صفحات فیلتر شده محصولات نیست. از جمله این افزونه ها عبارتند از افزونه breadcrumb و همینطور خود افزونه yoast seo. دقت کنید که بردکرامب ها انواع مختلفی دارند و صرفا به یک نوع محدود نمیشوند. اما در مرحله اول، باید بردکرامب آدرس صفحات سایت را با کمک همین افزونه های گفته شده فعال کنید. به عنوان مثال، اگر شما یک سایت فروش محصولات دیجیتال هستید، نمیتوانید صفحه “خرید موبایل” را با مقاله و متن سئو کنید.
استفاده از SSL و پروتکل https یکی از فاکتورهای رتبه بندی است که گوگل به آن توجه میکند. زمانی که از پروتکل امنیتی https استفاده میکنیم اطلاعات بین سرور و کلاینت به صورت ایمن رد و بدل میشود و این موضوع برای گوگل از اهمیت ویژهای برخوردار است. در این مقاله با من همراه باشید تا مفهوم سئو تکنیکال و مهمترین اقدامات آن را با هم بررسی کنیم. یک ابزار قدرتمند برای تحلیل لینک ها و عملکرد سایت در موتورهای جستجو. برای حل این مشکل باید لینکهای شکسته را شناسایی و به مسیرهای صحیح تغییر مسیر دهید. XML Sitemap زمانی ایجاد میشود که شما سایت و صفحات مختلف را ساختهاید و آمادهاید تا آن را به گوگل نشان دهید.
ما یه چکلیست کامل از سئو تکنیکال برات آماده کردیم تا بتونی مشکلات فنی رو شناسایی و حل کنی و بهترین تجربه ممکن رو برای کاربرهات فراهم کنی. بهبود سئوی سایت جنبههای مختلفی دارد و هریک از این جنبهها دارای درجه اهمیت متفاوتی هستند. در ادامه به بررسی موردی اساسیترین نیازمندیهای سئو خواهیم پرداخت و به تفصیل در مورد هریک از آنها توضیح خواهیم داد. شما میتوانید با پرداخت هزینه به گوگل لینک سایت خود را در صفحات جستجوی گوگل نمایش دهید و به ازای هر بار کلیک مبلغ مشخصی به گوگل پرداخت کنید. در این روش لینک سایت شما در بالا یا پایین صفحه نتایج جستجوی گوگل نمایش داده خواهد شد. موتورهای جستجو محتواهای تازه منتشر شده را کشف میکنند، آنها را در پایگاه داده خود ذخیره میکنند و در نهایت برای استفاده کاربران طبقهبندی میکنند.
فعال بودن ssl باید توسط شرکت هاستینگ انجام شود و با هزینه همراه است . یک سایت هر چقدر هم از تولید محتوای یونیک و قوی بهره برده باشد ، اگر لینک سازی داخلی صحیح نداشته باشد ، نمی تواند توسط موتورهای جستجو کراول و خزش شود . صفحات با قابلیت AMP به گونهای طراحی شدهاند که سریعتر لود شوند و تجربه کاربری بهتری را برای کاربران تلفن همراه، فراهم کنند. کاهش bloat code میتواند به بهبود عملکرد یک وبسایت و در نتیجه سئوی فنی آن کمک کند. این کار را میتوان با حذف هر کد غیرضروری یا اضافی، مانند فایلهای CSS یا جاوا اسکریپت استفاده نشده، بهینه سازی تصاویر و کوچک کردن فایلهای HTML، CSS و جاوا اسکریپت برای کاهش اندازه آنها انجام داد.
کار با این ابزار هم بسیار راحت است، تنها کاری که باید انجام دهید، این است آدرس صفحه را در نوار جستوجو سرچ کنید و اطلاعات مربوطه را دریافت کنید. سایتمپ یا نقشهٔ سایت فایلی با فرمت XML است که لیستی از تمام صفحات سایت شما را در خودش جای داده است. موتورهای جستوجو از فرهنگ لغات خود برای فهمیدن محتوای شما استفاده میکند که به آن Schema.org میگوییم. کار این فرهنگ لغات هم ترجمهٔ محتوای شما به کدی است که ربات موتور جستوجو آن را میفهمد. را به شما اطلاع میدهد و با اصلاح آنها میتوانید سایتتان را برای موبایل هم بهینه کنید.
اطمینان حاصل کنید که این نقشه بهروز و در دسترس موتورهای جستجو است. مجموعه زیتا به شما کمک میکند که یک سایت با بهینه سازی درست داشته باشید و از نظر تکنیکال تمام موارد به درستی رعایت شود. بنابراین برای داشتن یک سایت خوب باید از تیم متخصص زیتا کمک بگیرید. کار سایتمپ هدایت خزندهها درون صفحات یک وبسایت است تا همهی صفحات Index شوند. سایتمپ لیستی از آدرسهای (URLs) یک وبسایت است که ساختار سایت شما را و اینکه چطور صفحات مختلف (اصلی و زیرمجموعهها) ساماندهی شده و دستهبندیها انجام گرفته است، نشان میدهد. میتونی از ابزارهایی مثل Google Search Console، Screaming Frog و Ahrefs استفاده کنی تا خطاهای فنی سایتت رو شناسایی کنی.
ساختار درست و منطقی وبسایت به موتورهای جستجو کمک میکند تا محتوای سایت را به درستی ایندکس کنند. برای این منظور باید از یک ساختار سلسلهمراتبی و منسجم استفاده کنید. آموزش سئو تکنیکال از سرفصلهای دوره آموزش سئو سایت آکادمی آمانج است. در این آموزش تمام موارد و ابزارهایی که برای بهینهسازی فنی وبسایت لازم است کارشناسان سئو بدانند، پروژهمحور و کاربردی آموزش داده میشود. وقتی کاربر روی آن برچسب کلیک کند، وارد صفحهای میشود که میتواند تمامی محتواهای مربوط به آن دسته را یکجا ببیند.
سئو تکنیکال وبسایت و صفحات آن را برای ورود و خزش رباتهای موتورهای جستجو هموار میکند. اگر وبسایت شما سئو نشده باشد، وقتی کاربر خدمت یا محصولی را در گوگل جستجو میکند بهجای وبسایت شما نام رقیب و لینک ورود به وبسایت رقیب یا رقبای شما را اول میبیند. رباتها هستند که به درون صفحات هر وبسایت میخزند و آنها را بررسی و ثبت میکنند تا رتبهدهی به هر صفحه ممکن شود. بههمیندلیل، هرچه قسمتهای فنی یا تکنیکال وبسایت بهینهتر باشد، رباتهای موتورهای جستجو راحتتر و سریعتر میتوانند درون صفحات وبسایت بخزند، محتواهای صفحات را بفهمند و ثبت یا ایندکس کنند. با رعایت چکلیست سئو تکنیکال، میتونی مطمئن بشی که سایتت از نظر فنی برای گوگل و کاربران بهینه شده و آماده رقابت در سال 2024 هست. به یاد داشته باش که سئو تکنیکال یه فرآیند پیوستهست و باید همیشه بهروزرسانیها و تغییرات جدید رو دنبال کنی.
این ابزارها خطاهای مربوط به سرعت، خزش، ایندکس شدن صفحات و موارد دیگه رو بهت گزارش میدن. چرا محتوای تکراری بدتره؟ وقتی چند تا صفحه با محتوای مشابه یا یکسان داری، گوگل سردرگم میشه و ممکنه اصلاً هیچکدوم از اون صفحات رتبه خوبی نگیرن. تصاویر یکی از عناصر اصلی هر وبسایتی هستن و میتونن کلی اطلاعات بهصورت بصری به کاربرها منتقل کنن، ولی اگه بهدرستی بهینه نشن، میتونن سایتت رو سنگین و کند کنن. بهینهسازی تصاویر یعنی تصاویر سایتت رو طوری فشردهسازی کنی که هم کیفیت خوبی داشته باشن و هم حجم کمی. حتماً میدونی که الان خیلی از افراد بیشتر با گوشی موبایل خودشون وبگردی میکنن.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری