خودرو mvm x33 2021-03-31
معرفی و بررسی MVM X33 کراس؛ مشخصات و آپشن های محصول جدید مدیران خودرو گجت نیوز
نمای عقب X33 کراس نیز بی شباهت به FX نبوده و چری از چراغ های به هم پیوسته در این خودرو استفاده کرده که نوشته MVM نیز در وسط آن ها دیده می شود. با نگاهی به آینده قصد دارد بر توسعه محصولات الکتریکی و هیبریدی تمرکز کند تا پاسخگوی نیازهای بازار در حال تغییر باشد و رهبری خود را در فناوری های پاک و پایدار تقویت کند. با این چشم انداز امیدوار هستند که نقش مهمی در شکل دهی به آینده حمل و نقل پایدار ایفا کند و به مشتریان خود در سراسر جهان خدمات ارزشمندی ارائه دهد. MVM X33 Cross با هدف کاهش اثرات منفی بر محیط زیست و افزایش کارایی ساخته شده است. این خودرو با موتورهای کارآمد که کاهش انتشار دیاکسید کربن و مصرف سوخت پایین را هدف قرار داده اند، پاسخگوی نیازهای رانندگان آگاه از محیط زیست است. تکنولوژی هایی مانند سیستم استارت / استاپ خودکار که در توقف های موقتی موتور را خاموش می کند، به بهبود کارایی سوخت و کاهش هزینه های رانندگی کمک می کند.
طراحی ظاهری ام وی ام X33 کراس، جذابتر و هماهنگتر از قبل!
بنابراین برخلاف گذشته، مشتریان متفاوتی اقدام به خرید این خودرو خواهند کرد. در یک توصیف کوتاه باید گفت که X33 Cross نسخه ارتقا یافته و بهبود یافته از ام وی ام X22 پرو محسوب میشود. واضح است که ایکس 33 کراس مدیران خودرو با این پیشرانه کمحجم و همچنین وزن 1.3 تن، صرفاً مناسب کاربری سبک داخل شهر خواهد بود. از این رو، نباید انتظار شتاب و توان زیادی را از این کراس اوور چینی جدید بازار ایران داشت؛ خصوصاً وقتی چندین سرنشین داخل خودرو نشسته باشند و حتی مقداری بار در صندوق عقب قرار گرفته باشد.
ترمز دستی از طریق کنترل الکترونیکی انجام می شود تا اطمینان حاصل شود که نیروی ترمز به طور یکنواخت به هر چرخ اعمال می شود و در نتیجه اثربخش عمل میکند. نورپردازی ۶۴ رنگ داخل که به شما اجازه می دهد محیط را شخصی سازی کنید و هر زمان که بخواهید آن را تغییر دهید. چراغ چکت هی الارم میده و نمایندگی هم دیاگ میکنه برطرف میکنه .با توربو و با این کیفیت بنزین نباید زیاد دور موتور رو بالا ببری .
تریم داخل کابین X33 کراس از رنگهای سفید، آبی و نقرهای تشکیل شده است که در ترکیب با یکدیگر ظاهر زیبایی را شکل دادهاند و حس برخورد با یک خودرو لوکس را ایجاد میکنند. استفاده از کلاسترهای دوگانه به هم چسبیده در طراحی خودروهای امروزی بسیار متداول است و این مورد را میتوان در کابین ام وی ام X33 کراس مشاهده کرد. اکثر تنظیمات سیستم به وسیله نمایشگر لمسی انجام میشوند و تنها تعدادی دکمه به سبک کلیدهای پیانو زیر نمایشگر قرار گرفته است. این سبک طراحی در خودروهای دیگر این برند همچون تیگو 7 پرو و تیگو 8 پرو نیز مشاهده شده است.
همانطور که گفته شد این خودرو محصولی از نشان اومودای چری با نام اومودا ۳ است. بر همین اساس می توان المان های طراحی مشابه زیادی را با اومودا ۵ یا همان فونیکس FX در این خودرو دید. در جلو چراغ های روشنایی روز بصورت خطی طراحی شده و پایین تر چراغ های اصلی در گوشه سپر دیده می شود. خطوطی که در چراغ روشنایی روز دیده می شود را می توان در خطوط کرومی جلوپنجره هم دید و این هماهنگی خوبی را در طراحی جلوی این خودرو رقم زده است.
آینده و چشمانداز MVM X33 Cross (ایکس 33 کراس)
این کراساوور جمعوجور چینی از دهه 1380 تاکنون مهمان جادههای ایران بوده و تاکنون سه نسل آن در قالب مدلهای مختلف به بازار عرضه شدهاند. وجه مشترک هر سه نسل ام وی ام X33، بهرهمندی از پلتفرم و پیشرانه مشترک بود. در واقع هر نسل از این خودرو، نسخه ارتقا یافته نسل قبلی محسوب میشد که از نظر طراحی ظاهری و امکانات رفاهی، دستخوش تغییراتی شده بود. سه نسل پیشین این خودرو از پیشرانههای دو لیتری تنفس طبیعی بهره میبردند که به همراه گیربکسهای دندهای یا اتوماتیک در اختیار مشتری قرار میگرفت. این خودرو در چین با نام چری تیگو 3 هم شناخته میشود و تا پیش از ورود ام وی ام X22 یا چری تیگو 2 به بازار، کوچکترین عضو خانواده تیگو به حساب میآمد.
کابین و امکانات
این خودرو برخلاف چری اومودا C5 (فونیکس FX)، محصول کاملاً جدیدی نیست و درواقع یک فیسلیفت اساسی از چری تیگو 3x (ام وی ام X22) محسوب میشود. جعبه دنده اتوماتیک CVT 9 سرعته وظیفه انتقال قدرت به چرخهای جلو ام وی ام X33 کراس را برعهده دارد. این خودرو در بازار تازه وارد است و هنوز به طور کامل امتحانش را نداده است.اما این خودرو با توجه به طراحی به روز و امکانات قابل قبول، به نسبت از ارزش خرید خوبی برخوردار است. با این وجود نمای جانبی این خودرو شامل درب ها و ستون ها کاملا با X22 یکسان بوده و تنها تغییر قابل مشاهده در این نما، رینگ های جدید X33 کراس هستند.
این خودرو درکنار کلیدهای پلاستیکی و نسبتا ارزانقیمت، با قابهای فلزی و مواد سیاهرنگ شفاف (اصطلاحا پیانویی) سعی میکند اندکی حس لوکس برای سرنشین فراهم کند. علاوهبراین، X33 جدید برخلاف طراحی جذاب فضای داخلی، از مواد درجهیک برای داشبورد سود نمیبرد و در قسمتهای مختلف از پلاستیک سخت استفاده کرده است. این موضوع برای خریدار کراساوری چینی در کلاس قیمتی X33، البته آزاردهنده نیست و باید توجه کرد درمقایسهبا خودروهای ارزانتر، نظیر چانگان CS35، برتری دارد. در طراحی این خودرو از خودروهای ژاپنی و کرهای کپی های متعددی صورت گرفته است. نمای جلو چراغ های اصلی فرم نسبتا گرد و بزرگی دارند که در کنار جلوپنجره نسبتا کوچک آن بیننده را سردرگم می کند.
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
البته بایستی توجه داشت که ترکیب موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی و گیربکس دندهای، چندان مد نظر ساکنین شهرهای بزرگ نخواهد بود. با این حال ساکنین شهرهای کوچک و متوسط یا افرادی که استفاده دائم از اتومبیل ندارند، نسخه دندهای ایکس 33 کراس را خودرویی جذاب برای استفاده بلندمدت خواهند دید. جزئیات بیشتری از مشخصات فنی این هاچبک کراس را در بخش بعد ارائه کردهایم.
اکنون با کمرنگشدن هاچبک ام وی ام 315، ام وی ام X22 و ام وی ام ایکس 33 جایگاه مهمتری نسبت به گذشته پیدا کردهاند. ایکس 33 کراس CVT در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق نیمه مستقل تورشن بیم بهره می برد. ترمز های این خودرو نیز در هر چهار چرخ از نوع دیسکی بوده و به امکاناتی نظیر ABS و EBD نیز مجهز است. اندازه و ابعاد ام وی ام ایکس 33 کراس شامل 4200 میلی متر طول، 1760 میلی متر عرض و 1570 میلی متر ارتفاع میشود و فاصله محوری هم به 2555 میلی متر میرسد. استفاده از فناوری چراغهای ال ای دی در کنار رینگهای 17 اینچی، کالیپر ترمز دو رنگ، دی لایتهای منحصر به فرد و رنگ بندی جذاب، از مهمترین المانهای ظاهری در این کراس اور مدیران خودرو هستند. به دلیل شرایط تورم اقتصادی در کشور شاهد هستیم هرچه جلوتر میرویم از تنوع خودروهایی که میتوان با بودجه کمتر از یک میلیارد تومان خریداری کرد کاسته میشود.
فروش بالای X33 در ایران در کنار پیدا شدن رقبای هموطن در این سگمنت مدیران خودرو را برآن داشت تا نسل های بعدی و در واقع فیس لیفت های جدید این خودرو را به بازار عرضه کند. همین موضوع سبب شد تا در این مدت بیش از یک دهه دو نسخه فیس لیفت جدید دیگر نیز از ایکس 33 در ایران معرفی شود. ام وی ام X33 فیس لیفت و ام وی ام X33S دو فیس بعدی از این خودرو بودند که به ترتیب طی این چند سال به بازار ایران عرضه شدند. ام وی ام X33S توربوشارژ نیز آخرین عضو این خانواده است که در واقع می توان آن را تر و فرز ترین نسخه ام وی ام X33 دانست. الگوی چراغهای ام وی ام X22 را در این بخش میتوان مشاهده کرد که البته با اندکی تغییرات همراه بوده است.
برای اطلاع از قیمت X33 CROSS اتوماتیک و قیمت X33 CROSS دنده ای کلیک کنید. رقبای این خودرو در بازار شامل خودرو های جک S3، چانگان CS35، هایما S5، لیفان X70 و … میباشد. من مرتضی قانع هستم، متولد 1373 در اراک، دانش آموخته مهندسی کامپیوتر و مدیریت بازرگانی. سال 1396 کار خودم را در حوزه تولید محتوا در زمینههای خودرو، فناوری و نظامی آغاز کردم.
در نمای جانبی سقف منحنی و مشکی رنگ را داریم و رینگ های دو رنگ ۱۷ اینچی در این خودرو بکار رفته است. نکته مهم اضافه شدن فلاپ های برجسته مشکی رنگ روی گلگیرها است که باعث شده تا ام وی ام X33 کراس کمی پهن تر بنظر برسد و استایل کراس در این خودرو بخوبی القا شود. از وسط تا گوشه چپ داشبورد این خودرو دو نمایشگر متصل به یکدیگر قرار گرفتهاند که تلاش شده است تا حد ممکن شبیه به نمایشگرهای دوگانه یکپارچه جدید باشند. نمایشگر مرکزی با اندازه قابل قبول، به سیستم اطلاعات و سرگرمی تعلق دارد و نمایشگر پشت فرمان عهدهدار نمایش اطلاعات ضروری به راننده است.
برای مثال دوربین 360 درجه یا سیستم ورود و استارت بدون کلید از این نسخه حذف شدهاند. البته اگر اختلاف قیمت 170 میلیون تومانی احتمالی بین نسخه دندهای و اتوماتیک را در نظر بگیریم، ممکن است حذف این آپشنها چندان برای مصرفکننده نهایی مهم نباشد. نسخه آزمایشی که در اختیار دیجیاتو قرار داشت، تریم داخلی مشکی رنگ را روی خود میدید. بااینحال نسخههای تولید انبوه این خودرو به تریم داخلی آبی و سفید مجهز خواهند بود که باعث جذابیت نمای داخلی این خودرو میشود. هرچند باید توجه داشت که استفاده از رنگ سفید برای روکش صندلیها، آنها را در معرض آلودگی شدید قرار میدهد.
آپشن و امکانات رفاهی MVM X33 Cross
جدیدترین مدل چری تیگو 3 که در ایران با نام امیویام X33 S عرضه میشود، ازنظر فنی برای رانندگی آرام در شهر و سفرهای معمول خانوادهای چهارنفره مناسب است. میانگین مصرف سوخت این خودرو با پیشرانهی دولیتری تنفس طبیعی در محدودهی نُه تا دَه لیتر در صد کیلومتر، برای مصرفکنندهی ایرانی پذیرفتنی بهنظر میرسد و البته، کمی بیشتر از هایما S5 و هاوال H2 خواهد بود. شتابگیری X33 S مسلما با رسیدن به سرعت صد کیلومتربرساعت در زمانی حدود چهارده ثانیه رضایتبخش نیست؛ اما نیازهای روزانه را برآورده میکند و احتمالا توقع خریدار نیز، بیشازاین نخواهد بود. همچنین، نباید فراموش کرد هایما و هاوال با موتورهای توربوشارژ ۱.۵ لیتری همراهبا قیمت بیشتر درمقایسهبا X33 S، در زمانی حدود دوازده ثانیه به سرعت صد کیلومتربرساعت میرسند.
ام وی ام X33S نام دومین فیس لیفت ام وی ام X33 است که در سال 1395 توسط مدیران خودرو رونمایی و جایگزین نسخه قبلی شد. این خودرو نسبت به نسخه های قبلی تغییرات نسبتا زیادی پیدا کرد و توانست فروش ایکس 33 در ایران را افزایش دهد. این خودرو در دو تیپ ام وی ام X33S اسپرت و ام وی ام X33S ساده به فروش می رسید که تنها تفاوت این دو تیپ در نمای ظاهری است. ام وی ام X33S در دو تیپ ساده و اسپرت تولید شد که تیپ اسپرت تنها از نظر ظاهری سپر جلوی متفاوت و رکاب جانبی را نسبت به نسخه ساده داشت.
گیربکس اتوماتیک CVT با 9 دنده مصنوعی که در برخی از محصولات ام وی ام و فونیکس مشاهده میشود در ام وی ام X33 کراس نیز به کار گرفته شده است. البته تولید این خودرو متوقف شده و به زودی با کیامسی SR3 جایگزین میشود. با این وجود جک S3 از موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی بهره میبرد که توان و گشتاوری شبیه به موتور یک لیتری توربوشارژ X33 کراس تولید میکند، اما حساسیت به مراتب کمتری نسبت به سوخت بیکیفیت داخلی دارد. از طرف دیگر با توجه به اینکه X33 کراس محصولی جدید محسوب میشود، طراحی ظاهری مدرنتر و البته زیباتری نسبت به جک S3 کرمان موتور دارد.
در نمای جانبی کمی شرایط عادی شده و یک ظاهر نسبتا ساده با کمی حجم پردازی مشخص است. همچنین نمای عقب ظاهری شبیه به نسل دوم تویوتا راو 4 دارد اما این کجا و آن کجا! شاید تنها جذابیت این نما وجود تایر زاپاس پشت درب صندوق باشد اما یک نکته منفی بیش از همه چیز به چشم می آید آن هم ناقص بودن سپر عقب که طراحی این خودرو را ناقص کرده است. سپر عقب در قسمت درب صندوق بدون برآمدگی طراحی شده و اصلا هماهنگ با قسمت های دیگر نیست. این خودرو از چراغهای مدرن با طرح اسپرت و نوار LED روشنایی و رینگهای جدید آلومینیوم استفاده میکند که همراهبا رنگآمیزی دوگانه (سقف سیاه و بدنهی متفاوت) فراتر از مدلهای قبلی بهنظر میرسد.
تامین قوای محرکه ام وی ام ایکس 33 کراس را در عوض یک پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی، یک پیشرانه 1 لیتری 3 سیلندر توربوشارژ بر عهده دارد. این پیشرانه که در اصل همان پیشرانه ایکس 22 پرو است، با افزایش 10 اسب بخاری، مجموعاً 112 اسب بخار قدرت تولید میکند. انتقال نیروی این پیشرانه به یک گیربکس سیویتی 9 سرعته محصولات فونیکس سپرده میشود. علاوه بر این، نسخه دیگری از این کراس اوور مدیران خودرو با پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی و گیربکس دستی 5 سرعته در آینده در دسترس قرار خواهد گرفت. شتاب صفر تا صد ام وی ام X33 کراس هم در تستهای غیر رسمی، بین 15 تا 17 ثانیه ثبت شده است اما گجت نیوز به کمک اکتان و تکنیک پنجه پاشنه، عدد 12 ثانیه را به دست آورده است. مصرف سوخت ام وی ام ایکس 33 کراس هم در حالت ترکیبی برابر با 6.1 لیتر در هر 100 کیلومتر خواهد بود.
تنظیمات سیستم تهویه از طریق دکمه های پیانویی در پایین دریچه ها انجام می شود و در کل طراحی قابل قبولی در کابین می بینیم. در بحث امکانات هم ام وی ام X33 کراس در رده ای بالاتر نسبت به ایکس ۲۲ پرو قرار می گیرد و شما می توانید لیست امکانات این خودرو را در جدول مشخصات فنی مطالعه کنید. دقت داشته باشید تصاویر این مطلب مربوط به نسخه اتوماتیک است که مورد تست و بررسی آخرین خودرو قرار گرفته است. همانطور که اشاره شد، امویام ایکس۳۳ کراس در اصل دومین فیسلیفت هاچبک اقتصادی مدیرانخودرو یعنی X22 به حساب میآید. نسل اول این خودرو برای اولین بار در سال 2005 در نمایشگاه شانگهای چین رونمایی شد. این خودرو که در چین تیگو 3 نام دارد اولین محصول کراس اوور چری محسوب می شود که بر اساس نسل دوم تویوتا راو 4 ساخته شده است.
ام وی ام ایکس 33 کراس بهنوعی بهعنوان چهارمین نسل شاسی بلند چینی ام وی ام ایکس 33 از راه رسیده است که پیشرانه و پلتفرمی متفاوت را پشتوانه خود دارد. بهعبارتی دیگر، این خودرو جدید مدیران خودرو را میتوان نسخهای ارتقا پیدا کرده از ام وی ام ایکس 22 پرو هم برشمرد. پیش از این نمای عقب X22 به گونهای بود که انگار یک خودروی هاچ بک بر روی یک فنربندی بلند قرار گرفته و سعی دارد تا خود را قد بلند نشان دهد!
در نهایت برای جمعبندی باید گفت که طراحی کراس اوور MVM X33 کراس ترکیبی از ام وی ام ایکس 22 پرو و چری اومودا 5 یا همان فونیکس اف ایکس جدید است. شباهتهای واضح به طراحی ایکس 22 پرو، این خودرو را به نسخهای بهروزرسانیشده از آن تبدیل میکنند و در همان حال، المانهای قرضگرفته شده از اومودا 5 نشان میدهند که این محصول به کدام خانواده خودروها تعلق دارد. درحالحاضر قیمت ام وی ام X22 پرو دندهای از سوی مدیران خودرو 706 میلیون تومان اعلام شده است. با توجه به اینکه ام وی ام X33 کراس یک رده بالاتر از ایکس 22 قرار میگیرد، بایستی انتظار نرخی بیشتر را برای این خودرو داشته باشیم. پیروزی شکستآمیز بهنوعی از پیروزی گفته میشود که بهدلیل تلفات و هزینههای بالا، تفاوتی با شکست ندارد. مدیران خودرو نیز با ارائه قیمتهای گرانمایه برای محصولات جدید خود، آنها را در معرض چنین رویهای قرار داده است.
ام وی ام X33 از نظر قوای فنی به یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری تنفس طبیعی مجهز شده بود که حداکثر می توانست 139 اسب بخار قدرت و 182 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. این نیرو از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ های جلوی خودرو منتقل می شد. نسخه جدید یا همان فیس لیفت این خودرو نیز از همین پیشرانه بهره می برد منتها جعبه دنده آن از نوع اتوماتیک CVT بود. ام وی ام X33 فیس قدیم با گیربکس دندهای نسبت به نسخه فیس لیفت که از یک گیربکس CVT استفاده می کرد کمی فرزتر بود و هماهنگی موتور و گیربکس در آن بهتر از نسخه فیس لیفت به نظر می رسید.
طراحی داخلی MVM x33 cross
شرکت مدیران خودرو و برند ام وی ام در حاشیه نمایشگاه شانگهای چین جدیدترین محصول خود را قبل از رونمایی رسمی توسط چری، با نام ام وی ام X33 کراس برای خبرنگاران ایرانی معرفی کرد. جالب است بدانید که ایران جزو اولین کشورهای دنیا است که خودرو x33 کراس در آن عرضه میشود و این خودرو هنوز به صورت رسمی در خود کشور چین رونمایی نشده است. هرچند x33 کراس نسخه فیسلیفت ام وی ام x22 محسوب میشود اما قرار است به صورت موازی با x22 تولید شود و نقش x33 جدید را در سبد محصولات مدیران خودرو ایفا کند. این خودرو دارای چهار کیسه هوا، سیستمهای کنترل پایداری و کنترل کشش، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم تهویه دیجیتال و شارژر بیسیم تلفن همراه، سنسور پارک و دوربین عقب، پاور ویندوز و دیگر امکانات است. نسخه دندهای ام وی ام ایکس 33 کراس که در اختیار دیجیاتو قرار داشت، فاقد بسیاری از آپشنهای نسخه اتوماتیک بود.
با وجود این، در نمای عقب MVM X33 کراس تغییر قابل ملاحظهای اعمال شده و همانطور که انتظار میرود، چراغهای عقب سرتاسری به آن اضافه شده است. در این ناحیه شاهدیم که چراغها در عین حفظ الگوی چراغهای ایکس 22 به یکدیگر متصل شدهاند تا طراحی هرچه هماهنگتر با ترند کنونی باشد. در مرکز چراغ سرتاسری عقب، نوشته MVM با اندازه کاملاً محسوسی نصب شده است. همچنین مطابق انتظار، دو خروجی اگزوز با تریم نقرهای در پایین جا گرفتهاند. کابین ام وی ام ایکس 33 کراس ظاهری شبیه به خودروهای لوکس دارد، اما مواد استفادهشده در ساخت آن اقتصادیبودن را یادآور میشوند.
بررسی x33 کراس از نظر طراحی
ام وی ام X33 کراس در قالب دو نسخه اتوماتیک و دندهای به بازار عرضه میشود که هر دو نسخه آن مشخصات فنی مشابهی نسبت به ام وی ام X22 پرو دارند. این نسخه به موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر به همراه گیربکس 5 سرعته دستی مجهز است. بنابراین از نظر مشخصات فنی، ام وی ام X33 کراس دندهای و ام وی ام X22 پرو دندهای مشخصات فنی یکسانی دارند. البته طبق کاتالوگهای ارائهشده از سوی مدیران خودرو، پیشرانه در ایکس 33 کراس راندمان بالاتری تولید میکند.
همزمان با عرضه نسلهای بعدی چری تیگو 3 در چین، مدیران خودرو نیز نسخههای جدیدتری از ام وی ام X33 را روانه بازار کرد. درنهایت پس از قطع تولید این سری خودرو توسط چری، مدیران خودرو نیز ناچار شد تا ایکس 33 را از خط تولید خود کنار بگذارد. اگر هماکنون به وبسایت بینالمللی چری مراجعه کنید، دیگر اثری از چری تیگو 3 یا همان ام وی ام ایکس 33 خودمان نخواهید دید. ام وی ام X33 کراس اتوماتیک، در واقع نسخه فیس لیفت ماژور X22 پرو اتوماتیک است که در بازار چین با نام چری Omoda C3 شناخته شده و به تازگی به بازار این کشور معرفی شده است.
حتی آینههای بغل هم با نوعی طرح شبیه به لوزی به رنگ نارنجی تزئین شدهاند. بهصورت کلی میتوان گفت که نمای کناری کراس اوور جدید X33 Cross بهجز تزئیناتی جزئی، تفاوت دیگری در زمینه طراحی با نمای کناری X22 Pro ندارد. این هاچبک کراس یا کراساوور کامپکت به ازای هر 100 کیلومتر پیمایش، حدود 7.5 لیتر بنزین میسوزاند که رقم مطلوبی به حساب میآید. باید توجه داشت که این خودرو پیشرانه توربوشارژر نیز ندارد و بنابراین از دردسرهای نگهداری این نوع موتورها در امان خواهید بود. از مدتی پیش سبد محصولات مدیران خودرو به دو بخش ام وی ام و فونیکس تفکیک شده است.
این مجموعه با تجریهی هزاران همراهی در خرید و با ارائهی خدمات همه جانبهی خودرویی، در مسیر خلق بهترین تجربهی ممکن از خرید و فروش، کنار شماست. با سلام به نظر مياد جامعه به سمت خودروهاي اقتصادي پيش مي رود اما اگر ساختار خودرو به سمت بنزين معمولي برود فكر كنم بازار خوبي خواهد داشت . 40 درصد باقیمانده قیمت خودرو نیز در قالب چک سهماهه از مشتریان گرفته خواهد شد. تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقهمند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانستهها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راهگشاست، بدانیم.
فناوری به کار رفته در طراحی فضای داخلی آن محیطی ایده آل را برای 5 سرنشین خود ارائه می دهد. در مجموع میتوانیم بگوییم که مشخصات x33 کراس در همه بخشها به عنوان یک کراساوور ساب کامپکت شهری قابل قبول است. از این رو، x33 کراس میتواند گزینهای مطلوب برای خانوادههای جوانی باشد که خواستار یک خودرو جمعوجور با ظاهر اسپرت هستند. خودروی ام وی ام X33 کراس امکانات متفاوتی مثل چهار کیسه هوا، سیستم ورود بدون کلید، شارژ وایرلس موبایل، دکمه استارت و رینگ 17 اینچی دارد. بیشترین سرعت X33 Cross مدیران خودرو در شرایط استاندارد به حدود 170 کیلومتر بر ساعت میرسد.
از این موارد که چشم پوشی کنیم فضای دید مناسبی درون کابین این خودرو وجود دارد و فضای پا و سر هم در هر دو ردیف قابل قبول ارزیابی می شود، از این رو این کراس اوور انتخابی مناسب برای خانواده هاست. در نسخه فیس لیفت نیز داشبورد مجددا باز طراحی شده و قطعات دکوراتیو هم به رنگ تیره تبدیل شدهاند. کیفیت متریال و مونتاژ تا حدود زیادی بهتر شده و همچنین فضای کابین کماکان مناسب و قابل قبول است. لازم به ذکر است نسخه جدید X33 اواخر سال 2010 رونمایی شد که در اصل فیس لیفتی برای نسل اول تیگو 3 بود.
دستگیرهی نسبتا بزرگ و نقرهایرنگ همراهبا اهرم کروم برای بازکردن درهای جلو، جذابیت زیادی برای سرنشین X33 خواهد داشت. میتوان ادعا کرد کراساورهای کامپکت درحالتبدیل به محبوبترین کلاس خودرویی در دنیا هستند. چنین محصولاتی ازنظر اندازهی بدنه، بین شاسیبلندهای پهنپیکر و سدانهای امروزی قرار میگیرند. از یک سو، چندان بزرگ و پرهزینه نیستند و از سوی دیگر، ارتفاع بالاتر سرنشینان را از سطح زمین و راحتی بیشتری فراهم میکنند.
وقتی به چهره ام وی ام X33 کراس (X33 Cross) نگاه کنیم به سرعت متوجه شباهت بسیار آن با ام وی ام X22 پرو میشویم. در عین حال سابقه X33 کراس به سال 2009 و ورود ام وی ام 315 در ایران بازمیگردد. در واقع X33 کراس نسخه تکامل یافته هاچبک چری در گذشته است که در سال 2016 با نام تیگو X3 یا در برخی بازارها به نام تیگو 2 به دنیا معرفی شد و در ایران با نشان ام وی ام X22 را به خود گرفت. ما خودمون تارا داریم واقعا یه تومن هم نمی ازره همه چی انگار اسباب بازی هست آما این ماشین مثبت به قیمتش نمیگم ارزون هست اما نسبت خودروهای داخلی خیلی خیلی عالی هست. اما وقتی پا به داخل کابین ام وی ام x33 کراس میگذاریم، شخصیت مستقلی را میبینیم که تقریباً هیچ شباهتی به x22 ندارد.
این مدل قدرت ۱۳۶ اسببخار در ۵۷۵۰ دور بر دقیقه بههمراه نهایت گشتاور ۱۸۰ نیوتنمتر در ۴۳۰۰ دور بر دقیقه تولید میکند. کراساور X33 با جعبهدنده خودکار CVT و هفتسرعته (در حالت تعویض دستی) عرضه میشود که نتیجهی آن، رسیدن به سرعت صد کیلومتربرساعت در زمانی حدود ۱۴.۵ ثانیه است. نهایت سرعت خودرو با موتور دولیتری، ۱۷۰ کیلومتربرساعت و میانگین مصرف سوخت با بنزین معمولی ایران، نزدیک به دَه لیتر در صد کیلومتر خواهد بود. طراحی داخلی X33 کراس تفاوت فاحشی با سایر محصولات چری در ایران داشته و به خاطر سال تولید جدیدتر، طرحی کامل نوین و متفاوت دارد. در نگاه اول تریم داخلی کرم رنگ این خودرو جلب توجه می کند که ترکیب آن با بخش های مشکی رنگ در قسمت های بالایی باعث شده اند تا فرم اسپرت کابین از بین نرود. در نمای مقابل راننده یک فرمان D کات قرار گرفته و پشت سر آن صفحه کیلومتری دیجیتالی به چشم می خورد.
قلب تپنده این خودروی کراس اوور یک پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ است که حداکثر می تواند 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. این قدرت از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک CVT با قابلیت شبیه سازی 9 سرعت به چرخ های جلو منتقل می شود. همین موارد سبب شده تا X33 توربو نسبت به دیگر اعضای خانواده شتاب بالاتر و مصرف پایین تری داشته باشد.
در بخش عقب نیز چراغهای کوچک که نمای چندان جذابی نداشتند، توسط یک خط قرمز رنگ به یکدیگر متصل شدهاند. این کار باعث شده است تا سبک طراحی قسمت عقب خودرو با سایر اجزای آن هماهنگ به نظر برسد. بااینوجود همچنان خروجیهای تقلبی اگزوز در قسمت پایین سپرها مشاهده میشوند که نمای چندان جذابی در سال 2023 ندارند.
چیدمان کنترلرها و دگمه استارت موتور هم در میانه داشبورد به جذابیت ام وی ام X33 کراس افزودهاند و صندلیها هم برای رانندگی چند ساعته مناسب و راحت به نظر میرسند. در جدول زیر میتوانید مبلغ پیشپرداخت و همچنین اقساط با پیشپرداخت ۵۰ درصدی در طرح فروش اقساطی MVM X33 Cross را مشاهده فرمایید. خرید خودروی ایکس 33 کراس دنده ای و خودروی ایکس 33 کراس اتومات هم به صورت اقساطی با بازپرداخت 12 تا 60 ماهه با پیش پرداخت های متنوع و هم خرید به صورت نقدی امکان پذیر است.
ام وی ام X33 کراس در رده ابعادی B پلاس و کلاس بدنه هاچبک کراس یا مینی کراساوور دستهبندی میشود. طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب ۴۲۰۰، ۱۷۶۰، ۱۵۷۰ میلیمتر بوده و فاصله محوری آن نیز ۲۵۵۵ میلیمتر است. ارتباط بین تلفن همراه و وسیله نقلیه شما را می توان با بلوتوث یا پورت USB به روشی آسان انجام داد. چندین ورق فولادی بنتلر با مقاومت فوق العاده بالا در ساخت بدنه ی اکس ۳۳ کراس استفاده شده است. با سلام صفر تا صدراید ۱۵ ثانیه استبعد x33 کراس ۱۷ ثانیه است واقعا حرفی برای گفتن می ماند شک هم داریم در گوگل سرچ کنید.. اما فراموش نکنیم که این ترکیب رنگی به مراقبت بیشتری از سوی مالک نیاز دارد.
خودرو زرهی پیشرفته امارات، تانکهای دشمن را شکار میکند
بنابراین همچنان با یک کراساوور جمعوجور مواجه هستیم که بیش از گذشته به یک خودرو شهری تبدیل شده است. قیمت ام وی ام X33 کراس دندهای از سوی مدیران خودرو معادل 850 میلیون تومان اعلام شده است. بنابراین نسخه ارتقا یافده ام وی ام X22 پرو، 12 درصد در تیپ دندهای و 7 درصد در تیپ اتوماتیک گرانتر از نسخه ساده تعیین شده است.
{حجم صندوق عقب X33 کراس چقدر است؟
|}خیر؛ سیستم انتقال قدرت در ام وی ام X33 کراس تنها به صورت دیفرانسیل جلو عمل میکند. همچنین این خودرو در دسته کراساوورهای کامپکت شهری طبقهبندی میشود و بنابراین X33 کراس مدیران خودرو قابلیت آفرود ندارد. نمایشگر مرکزی 10.5 اینچی در امتداد صفحه کیلومتر قرار گرفته تا ظاهر یکپارچه و بهروز پیدا کند.
{آسایش و راحتی MVM x33 cross
|}در قسمت پایین سپر، باربند، رکاب و سپر عقب قطعاتی با رنگ نارنجی یا قرمز بکار رفته که باعث می شود چهره اسپرت تری را در این کراس اوور کامپکت داشته باشیم. ایکس 33 کراس که مدیران خودرو به ایران میآورد، در مناطق دیگر با نام اومودا 3 یا C3 در دسترس قرار خواهد گرفت. در نتیجه، این خودرو دومین عضو از سری اومودا از چری در نظر گرفته میشود که مدیران خودرو اولین عضو آن یعنی اومودا 5 یا C5 را تحت نام فونیکس FX به بازار ایران معرفی کرده است. اومودا نماینده مجموعه بهروز جدیدی از محصولات چری خواهد بود که عمدتاً علایق و سلایق قشر جوان را هدف گرفتهاند. در رانندگی با محصول خوشتیپ و آینده نگرانه مدیران خودرو، چالاکی و قدرت حرکت خوبی مشاهده میشود. ام وی ام x33 کراس یا چری امودا C3 جدیدترین دستپخت چری بر روی اتاق قدیمی سئات تولدو محسوب میشود.
حداکثر راندمان موتور ام وی ام X33 کراس برابر با 116 اسب بخار قدرت و 145 نیوتن متر گشتاور است. این پیشرانه 1.5 لیتری علاوه بر ایکس 22، روی آریزو 5 دندهای و همچنین ام وی ام 315 نیز نصب شده بود. البته اکنون موتور خودرو به سامانه زمانبندی متغیر سوپاپها یا VVT-i مجهز شده است که عملکرد کاری آن را افزایش میدهد.
در نمای جلو X33 Cross چراغهای باریکی کار شده که به سمت پایین متمایل شدهاند. چراغهای روشنایی اصلی در دو طرف سپرها تعبیه شده که برای مشاهده آنها باید کمی دقت به خرج دهید. مشابه بسیاری از کراساوورهای کوچک یا هاچبک کراسها، دورتادور ایکس 33 کراس با پلاستیک مشکی پوشانده شده است تا از وارد شدن ضربه و تخریب رنگ بدنه جلوگیری به عمل آید.
برای خریدارانی که به دنبال یک خودروی کاربردی، اقتصادی و قابل اعتماد هستند که تجربه رانندگی لذت بخش و امنیت را ارائه دهد، X33 Cross می تواند گزینه ای عالی باشد. با توجه به ویژگی ها و مزایایی که این مدل ارائه می دهد، انتظار می رود که محبوبیت قابل توجهی در میان خریداران به دست آورد و جایگاه خود را در بازار خودرو تثبیت کند. خودرو مجهز به سیستم های ایمنی پیشرفته ای است که شامل کیسه های هوا، سیستم های کمکی رانندگی مانند کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ترمز اضطراری خودکار و سیستم هشدار دهنده نقاط کور می باشد. این امکانات به همراه ساختار بدنه محکم به حفظ سلامت سرنشینان در شرایط مختلف کمک میکند. کراساور ام وی ام X33 با چهار کیسهی هوا برای روبهرو و فضای جانبی سرنشینان جلو ارائه میشود.
طبق اعلام سازنده، حداکثر سرعت این خودرو ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت بوده و قادر است سرعت صفر تا صد کیلومتر را در کمتر از ۱۳ ثانیه طی کند. موتور ام وی ام X33 کراس مجهز به استاندارد آلایندگی یورو ۵، وزن خودرو ۱۲۳۹ کیلوگرم، حجم باک ۵۰ لیتر و حجم صندوق آن ۴۲۰ لیتر است. در این قسمت، نهتنها کلیدهای کاربردی متعدد برای کروزکنترل و سیستم صوتی و پاسخگویی به تماس تلفنی وجود دارد؛ بلکه مواد مرغوبتر با ادوات نقرهایرنگ دیده میشوند. ساختار فرمان حالت استخوانی و اسپرت دارد و بهجای پلاستیک، از چرم مصنوعی همراهبا خط دوخت داخلی برخوردار است. در پنل پشت فرمان، عقربههای سرعتسنج و دور موتور با حالتی جذاب ارائه میشوند که نمایی تخت و شبیه به محصولات فولکس دارد.
قیمت خودرو mvm x22 pro